2013/01/11

Vil dere se på det nye kjøkkenet mitt??

Kjøkkenet før og etter. På venstre kan dere se hvor det var da vi kom hit for den første visningen i April i fjor. Ikke helt stilig, spør du meg. Nei, det var ikke helt etter min smak, tross det var et veldig dyrt Bulthaup designkjøkken. Spesielt denne kjedelige løsningen under vinduet var veldig upopulært hos meg. Jeg var hoppende glad da jeg hørte at kjøkkenet skulle flytte med de som bodde her før. Her PillePalle var litt fortvilet da han realiserte at sin hustru har planlagt å fjerne oppvarmingen.....Men det skjedde som jeg ville det. Den ble fjernet og så ble det mer plass å bygge opp underskaper. 


Og så ble det IKEA ståt kjøkken hos oss. Ikke spennende, men alltid koselig, synes jeg.  Det var her PillePalle som valgte kjøkkenbenken av bjørk. Jeg kunne ha tenkt meg en hvit løsning, men etter denne historien med oppvarmingen.....Da viste jeg meg diplomatisk....
Legg også merke til den fin ny tallerkenhylla fra Nordal. Å, hvor jeg elsker den!!



Kjøkkenet har ikke dør, bare litt murverk skiller rommene. Jeg ville gjerne ha høyere skaper med vitrinedører ved siden av kjøleskapet som gjemmer seg på venstre. Og så ble det. 


På venstre ser dere som det var etter det gamle kjøkken har fraflyttet. Dårlig med alle huller i veggene. Det var så mye arbeid under renoveringsprosessen.....Legg merke til flisene! Vi likte de ikke så mye og har bestemmt oss å hvitkalker fugene. Resultatet ble ganske bra, synes jeg. Kanskje kjenner dere igjen noen ting som fikk lov å flytte med fra kjøkkenet i den gamle leiligheten vår? 

Noen detaljer. Rosmarinen er fra den nye hagen var. Hagen er biteliten, men hage er hage, ikke sant? Før hadde vi bare balkong, så jeg er ganske fornøyd med litt grønt rundt huset.




Fine gaver jeg fikk fra kjempefine bloggedamer for en god stund siden: Porselengrisen fikk jeg fra snille regnbuedamen, fuglen er fløyet hele veien fra et koselig sted hvor det finnes både en støvel og en sko og dette kortet kom fra søte mor til marsipan og smilefjes. Utrolig flott å ha slike fine minner rund seg!

Håper dere likte den lille omvisningen. Ha en fin helg alle sammen! Klemmer fra



Some pictures of the new kitchen in our new house. The one on the left pictures was in here when we came here for the first time. I was very happy when hearing that it should be removed, because I really didn't like it. I hope you'll like the new kitchen and the little sightseeing. To be continued!
Have a nice weekend everybody!


14 kommentarer:

  1. Sååå fint det ble og så mange fine detaljer :-)

    SvarSlett
  2. Kæreste Pipa! Allerførst et rigtig godt nytår :-) og tak for rundvisningen i jeres nye køkken. Jeg kan godt forstå du var glad for, at det gamle køkken flyttede med, for hold da op en forskel det har gjort med det hvide smukke og hyggelige køkken, der nu bor hjemme hos jer. Det er så fint og meget "Pillepallesk"! Knus fra Mette

    SvarSlett
  3. Hei!! Kjempefint har d blitt!!! Likte det lille turkise hylleinnslaget på veggen, og tallerkenhylla er jo superfin ja!!! Grattis m alt sammen!! :):):)

    SvarSlett
  4. Så fint dere har fått det! Kjøkkenet er lyst og fint, og tallerkenhyllen passet perfekt!! Gratulerer masse. Her ligger det mange timer jobb bak . Finfin helg til deg :)

    SvarSlett
  5. Sieht super schön aus Deine neue Küche. So schön hell und klar und so furchtbar viel zu gucken und entdecken! Ich liebe "Guck-Häuser", wie meine Freundin immer sagt, wo man so viel zu gucken hat. :-))

    Ganz liebe Grüße von Sally

    SvarSlett
  6. Hei på deg!!
    Så spennende med nytt hus og nytt kjøkken!! Ser kjempefint ut!! Den turkise hyllen var kjempesøt! Masse fine detaljer hos deg! Liten hage er fint, vi hadde stor hage før, bare stress, synes jeg da....
    Fin helg til deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  7. for en forandring! Kjempekoselig og fint kjøkken - og så mange fine detaljer :)
    Et herlig rom.

    Ha en fin lørdagskveld!
    klem

    SvarSlett
  8. Kjempestor og nydelig forandring! Så lyst og flott det ble!

    SvarSlett
  9. Blev verkligen superfint! och så kul att se att JAG BLOMMAR-brickorna fortfarande används!

    SvarSlett
  10. Hei PiPa!
    Wow sier jeg bare! For en forvandling! Her har dere jammen stått på. Og med noen forhandlinger fikk du et skikkelig drømmekjøkken, med så mange fine detaljer. Et fryd for øyet. Og så koselig å se at du forsatt har den beskjedne pynten du fikk av meg.
    Ha en riktig fin uke <3

    Klem fra Sølvi :-)

    SvarSlett
  11. Oi, det var litt av en forandring får en si! Så herlig kjøkken du har fått deg. Også så mange små koselige og kreative detaljer som topper det hele. Godt nytt år til deg! Klem fra Beate

    SvarSlett
  12. Så flott! Nå ble jeg inspirert til egen planlegging av hyttekjøkkenet.

    SvarSlett
  13. Kjære, gode Pipa!:-)

    Åh, så fint å komme tilbake i bloggverdenen, lese og se i bloggen din! Her har det jo skjedd masse! Gratulerer så mye med nytt hus!! Så utrolig moro:-) Og det ser fantastisk flott ut! Elsker stua med de store vinduene og de lyse gulvene. Og "barnerommet" ditt blir midt i blinken med dine herlige, glade farger! Ja, jeg blir rett og slett glad av å se på bildene. Kjøkkenet har jo blitt totalt forvandlet. Ståt fra Ikea er et veldig fint kjøkken, brore min har det og vi vurderte det samme. Men så ble det fra en annen leverandør. Koselig med teppene på gulvet, alle de fine tingene dine, de herlige fargene- og ikke minst, veldig koselig å se at du har hengt opp kortet fra meg:-) Hvis du ser på bildene av kjøkkenet vårt, så kan du såvidt se en rekke med kort som henger over verandadøren. Der henger et kort fra deg med en bambi på. Fikk det til jul for lenge siden, men synes det er så fint at det må få henge oppe:-)

    Så koselig å høre fra deg igjen Pille palle, jeg har dessverre ikke hatt nettilgang i huset, så jeg har vært litt "asosial" i bloggverdenen.

    Mange varme klemmer fra Marthe

    SvarSlett