2013/02/18

Dagens inspirasjon

Det er så utrolig kjedelig å være syk. Da blir det besøk hos andre blogger for å hente litt glede og inspirasjon. Dagens inspirasjon kommer fra Tevangas teselskap (kult bloggenavn!!) som viser et kjempefint kart over Trondheim i dag. Så spennende inspirasjon for meg. Jeg bare digger gamle kart og det finnes mange tegn av kart her inne hos meg, f.e. på slike skuffer. 





Her inne gjemmer seg mange fine skatter, bl.a. kart, bykart eller reisefører som den gamle Molde-guiden her. 

Morsomt gamle Norgeskart fra 70tallene. 



Fint kart over Oslo og Sørnorge.


Flere Oslo bykart fra både 70- og 80tallene:







En rekke guider fra forskellige landsdeler.



Nå må jeg bare finne en plass for et av (by)kartene.
Fin ny uke til deg!


While feeling sick and having a boring time at home, it's great to visit other bloggers to get some inspirations. I found something nice at Tevangas teselskap which inspired me to look for my own maps and citymaps from Norway. Yes, I have a little collection mainly from the seventies. I really love these old maps. Now I have to pick one out to put it on the wall.

8 kommentarer:

  1. For en flott samling! Artig med kart.Jeg har samlet på reiseguider, men dårligere på kart..

    SvarSlett
  2. Quel grand plaisir d'avoir eu ta visite sur mon blog !!! ne parlant pas norvégien je n'ose jamais mettre de commentaires ici. mais j'aime beaucoup ce blog et j'aime beaucoup la Norvège que j'ai visiter en 2012.
    bonne soirée

    SvarSlett
  3. Oh, da weckst du mein Fernweh. Ich möchte unbedingt mal nach Norwegen. Wann ist die beste Reisezeit? Du musst wissen, den Rest der Familie zieht es eher in den Süden, weil wärmer und warmes Meer...
    Die alten Karten sind klasse, besonders die von Südnorwegen. Bin gespannt, welche davon du wo aufhängst.
    Liebste Grüße,
    FrauSchmitt

    SvarSlett
  4. God kveld kjære deg!

    jeg tror faktisk du kan mer om norsk geografi enn den jevne elev nå til dags:-) Klapp, klapp til deg:-) Jeg er også veldig glad i gamle kart. Fikk et kjempestort kart av en skole da jeg bodde i den lille leiligheten i oslo. Ga det til en venninne, men angrer nesten litt nå. Har jo plutselig masse plass;-)

    Liker dårlig at du er syk.. håper formen kommer seg raskt. Masse god bedring til deg!

    Klemmer fra Marthe

    SvarSlett
  5. God bedring!
    Jeg liker å sy kostymene selv, de man kjøper i butikken er dårlig kvalitet og dyre!
    Og så er det gøy å la barna være med å bestemme hvordan det skal bli :)

    SvarSlett
  6. Så kule kart!!!
    Ha en fin-fin kveld:)

    SvarSlett
  7. Så artige kart du har! :) Alltid kjekt med litt inspirasjon. Jeg ble helt fascinert over den runde "hjertebank" puta di litt lenger nede på siden. Såå stilig! Godt du endelig fikk den ferdig. Håper du blir fort frisk! God bedring!!

    SvarSlett