2013/02/03

Mitt gamle kjøkkenskap

Husker du det lysgrått kjøkkenskap som stodde i mitt gamle kjøkken? Dette skapet likte jeg veldig, veldig godt. Det ble ofte vist på bildene i bloggen min, men mest i bakgrunn. Litt før vi har flyttet i desember måtte skapet selges. Hvorfor? Du må få vite, at huset vi nå bor i er mye større enn leiligheten vi har flyttet fra. Dessverre er kjøkkenet mye mindre enn før. Bare hele 7,8 kvm. Så da ble det ikke nok plass for skapet. Vi kunne ha plassert det i stua, men det ville hvem ikke? Akkurat, PillePallemannen...Det er jo viktig å vise seg glad i kompromisser, men dette var veldig tung for meg. Til sjuende og sist har jeg bestemmt meg å selge skapet "i gode hender" og fant en nydelig familie som faller for gamle møbler. Både, mann og kvinne! Men da de kom for å hente skapet, ble jeg utrolig sture. De var ikke helt på trappen, da stodde fru PillePalle i det tomt kjøkkenet og grått og grått. PillePallemannen (som hjalp med å slepe skapet) kom inn igjen, drevet av dårlig samvittighet. Må innrømme, det ble virkelig lettere å få hva jeg ville ha i de ukene etterpå.....

Noen eldre bilder med skapet i bakgrunn:







Slik så skapet ut før malingsprosessen:




Under malingsprosessen:




Jeg har fjernet glass til høyre og venstre. Det ble fluegitter i dørene:


 Et tomt skap, litt før det måtte flytte borte:



Et nesten tomt kjøkken, litt etter skapet ble hentet:






Some pics of my old kitchen cabinet which I had to sell when we moved from our flat to the new house. Not enough space in the new kitchen.... And I couldn't assure my husband to place the cabinet i the livingroom.To sell it was a very hard decision for me. This made me very sad. When the buyers came to pick it up, I began to cry. Really, I miss it!

8 kommentarer:

  1. Uff da, PillePalle, så trist at du måtte kvitte deg med skapet. Godt det havnet hos søte mennesker da:-) Uansett et kjempefint skap! Men det hjelper ikke når man ikke har plass.

    Vi har et lagerrom der alle våre ting havner når vi ikke bruker eller har plass til dem. Noen ganger kjører vi ting til lageret, andre ganger henter vi ting.....Heldigvis har vi mye mer plass i dette huset enn i det gamle.
    Nå står en sofa klar til å kjøres, samtidig skal vi hente en liten kommode der....Litt fram og tilbake;-)
    Ønsker deg en kjempefin søndag!
    Siri

    SvarSlett
  2. Liebe PillePalle, es tut mir leid, daß ich Salz in Deine Wunde streuen muß, aber WIE KONNTEST DU DIESEN SCHÖNEN SCHRANK HERGEBEN? Der war so wunderschön!!! Du Ärmste, ich fühle mit Dir!!

    Ganz liebe Grüße von Sally

    SvarSlett
  3. Förstår att du saknar det. Väldigt fint. :)

    SvarSlett
  4. Kjære Pillepalle
    Å, Pillepalle skjønner du var lei deg! Skapet var veldig fint, så leit det ikke passet på kjøkkenet i det nye huset. Min mann er også ganske bestemt på enkelte ting i interiøret, så her må det også kompromisser til ganske ofte.
    Jeg elsker lampene i innlegget under. Har hatt lyst på en slik men enten oransje ledning eller sorthvit ledning.Jeg har et inspirasjonsbilde liggenede som sikkert kommer med i et av innleggene denne uka med en slik enkel lampe over et bord, så enkelt så vakkert.
    Her snør det store snøfiller i dag. Tenker min gamle mamma ikke er særlig glad for det. Da blir det vanskelig å komme ut med rullatoren.
    Får nok ta en kopp kaffe med henne ved lunsjtider i dag og muntre henne litt opp.
    Glade dager til cdeg, kjære Pillepalle!
    Klemmer fra Kaspara og Norge

    SvarSlett
  5. For et nydelig skap- hadde nok felt noen tårer jeg også. Håper du har noen annet fint som kan glede ditt hjerte;)

    SvarSlett
  6. Det er blevet rigtig flot. Stort arbejde.

    SvarSlett
  7. Hei gode Pillepalle!

    Nei, huff.. jeg ble ordentlig trist da jeg leste dette. Fikk nesten tårer i øynene jeg også. Så utrolig leit at du måtte kvitte deg med det. Jeg skulle gjerne ha oppbevart det her på låven for deg, til du fant en ny plass til det, men da måtte du nok bodd litt nærmere;-)

    Du gjorde en virkelig bra jobb med det skapet, det var nydelig! Og heldigvis i gode hender nå:-)

    Jeg sitter i et snødekt Stryn og koser meg inne i varmen. Håper du også har en fin dag!

    Gode, varme klemmer til deg

    SvarSlett
  8. Uff, jeg kan godt forstå at du ble trist av å måtte kvitte deg med skapet:( Det hadde jeg blitt og. Noen ting blir man bare så glad i! Det er jo noe som heter at "man skal eie tingene, og ikke tingene deg", men ja...jeg kan ikke si at det treffer meg så mye akkurat. Jeg blir ofte glad i tingene mine, ikke alt da, men noen ting har man kanskje ønsket seg lenge, eller fått et slags forhold til fordi det har vært med så lenge, arvet, minnerikt funnet osv. Jeg håper du ikke blir å savne det så alt for mye:)

    klem MAya

    SvarSlett