2009/08/22

Norgesglass - tysk variant

Hurra for kjøpeturen i går! Det lønner seg å bytte storsenteret av og til :) Jeg kom forbi en bydel hvor jeg ikke pleier å handle, men det var faktisk praktisk å handle der i går. Inne i storsenteret, like ved avdelingen med grønnsaker og frukter, falt blikket mitt på noen glass som ligner Norgesglass. Må innrømme at jeg faller for Norgesglass! Jeg visste ikke at vi har sånne glass i den tyske innredningsørken også. Og vips, kom tre av disse i handlevognen! Ha en fortsatt fin lørdag der ute!
Gestern fand ich, hurra,  zufällig diese Einmachgläser, die dem norwegischen "Norgesglass" ähneln.

3 kommentarer:

  1. Hei du kjære Pillepalle :)) Du skriver at du ikke er så ofte på nettet nå men noen ganger er hverdagen så full av plikter at alt annet kommer i bakleksa men sånn er det nok for oss alle og jeg har ofte hatt dårlig samvittighet fordi bloggen og mine snille bloggsøstre må vente..Vi får ta oss selv i nakken og droppe den dårlige samvittigheten :)
    Her var det også spådd uvær med lyn og torden men heldigvis ble det ikke noe av..Men når man kan sitte på verandaen med en herlig drink som den du og mannen hadde er det vel ikke verst i verden likevel ;)Norgesglass har jeg mange av..Kjøper på loppemarkeder og sparer opp fordi jeg synes de er så flotte! men de tyske var jo enda finere! Jeg likte så godt den fine dekoren i selve glasset! Nå begynner snart loppesesongen her i norge og da får vi se om jeg finner flere fine glass. Det er så koselig å ha sånne framme på kjøkkenbenken med forskjellig småtteri inni :) Lørdagsklem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  2. die sind aber auch wirklich schön! Vor Jahren habe ich fast die gleichen Einmachgläser in einem kleinen Haushaltswarengeschäft gefunden - nach und nach hat meine Schwester sie mir abgeluchst und jetzt finde ich keine mehr. Schade, daß so schöne Sachen kaum zu bekommen sind, das hast Du tolles Glück gehabt. Viel Freude damit wünsche ich Dir und einen schönen Sonntag.

    Viele liebe Grüße,
    rosenresli

    SvarSlett