2011/01/17

Antiallergiske muffinser

Kjæresten min har dessverre mange allergier mot en god del matvarer. Så han er ofte bare tilskuer når vi sitter og spiser kake og sånne delikate ting. Det har alltid vært helt vanskelig å lage bakst for han, men nå har jeg oppdaget at han tåler en blanding av maismel og ryggmel. Jeg prøvte og prøvte før jeg kunne produsere disse fantastiske muffinsene som ble laget verken med sukker eller med bakepulver. Ingrediensene er egg, ryggmel, maismel, malet maisgryn, malete hasselnøtter, mandler og cranberries. Hva skal jeg si: Han likte de veldig godt og har ikke fått problemer etter han spiste hele 8 muffinser. Okay, de var liten, men likevel!
Dette skrellet jeg har servert muffinsene på er jeg bare glad i. Det har vi arvet etter mormor til mannen min.
I tried to make some muffins for my husband who is toiling himself with a lot of different allergys. At least I found out that it works with flour of corn and rye. I didn't use any sugar or baking powder, but floured hazelnuts, almonds and cranberries. He liked it very much and didn't get any problems after eating the muffins.

6 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Flinke,flinke deg! Kanskje du kan bruka dette som basisoppskrift på ei kake til din kjærast, og heller variera med innholdet :)
    Ikke kjekt å være allergisk mot så mange forskjellige matvarer. Er sjølv allergisk mot mange frukter og nøtter så eg vett kva det er.

    Fin veka til deg pillepalle!:)
    Klem

    SvarSlett
  2. det så veldig godt ut da. Fint at de allergiske også får noe å spise:)

    SvarSlett
  3. De så bare så utroolig deilige ut!
    Så flink du er til å bake for din kjære mann.
    Slik er virkelig kjærlighet.

    Klemmer i massevis!

    SvarSlett
  4. Eit lite tips: prøv kokeboka "100 % naturlig" frå Commentum Forlag (der eg jobbar):

    www.commentum.no

    Kjempefine oppskrifter for dei med matallergi, som også smakar godt! :)

    Mvh, Kristin :)

    SvarSlett
  5. Ser jättegott ut och vad härligt vårligt ni har det i köket ***

    Kram Lycke

    SvarSlett
  6. De så kjempegode ut, min datter tåler ikke melk, så vi må også gjøre noen justeringer. Nydelig stemning i kjøkkenet ditt, ha en fin fin kveld.

    Klem fra meg

    SvarSlett