2010/02/23

Krakketrekk

Sølvi i bloggen "En støvel og en sko" spurte hvor jeg har heklet et sånt rund trekk. Må innrømme, jeg har heklet de bare, som det kom :) Jeg ville ha trekkene flate og så økte jeg bare  sakte. Har bare utprøvet det. Her er det noen bilder som kanskje hjelper deg litt, kjære Sølvi. Jeg pleier ofte å ta bilder av heklerier jeg liker og bare teller hvor mange staver man bruker :)
I de siste 5 eller 6 rekkene som kan ikke sees på bildene (under stolsetet) hekler jeg ca. hver niende og tiende maske sammen. Det skal jo forhindres at trekket sklir. Bare prøv, kjære Sølvi! Det skulle ikke bli fortiet at jeg selv måtte hekle diverse rekker flere, flere ganger....... Lykke til! Beklager de dårlige bilder, men jeg hadde lyst å svare akkurat nå. Og nå er det dårlig lys :))
(K)Eine Häkelanleitung! Ich habe einfach drauflos gehäkelt und kann daher Sølvi, die fragte, wie ich es gemacht habe, nur raten, es einfach zu probieren. 

15 kommentarer:

  1. Suuuper schööön geworden!

    Ich "kämpfe" gerade mit 6-Ecken ...
    ...ich weiß einfach nicht wie ich die vernünftig zusammen bekomme ... *grübel*

    vlG,Sarah

    ......Du weißt das nicht zufällig???

    SvarSlett
  2. Sikke nogle skønne betræk :-)!!
    Jeg har ønsket mig længe at kunne hækle rundt, men jeg kan bare ikke finde ud af at tage ud og få dem flade, så jeg bøjer mig i støvet over disse smukke betræk.
    God aften til dig, kære Pillepalle.
    Knus Mette

    SvarSlett
  3. Morsomt trekk du har laget! Kjenner meg igjen - hekler ofte uten mønster, tar det som det kommer og lager mine egne mønstre ;)

    Du spør om det heter "rutsjer" - det er vel helst ordet "sklir" som blir brukt på norsk.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Å så morsomme og fargerike trekk.
    Har tenkt å prøve meg på å hekle noe liknende...men ting-tar-tid!

    SvarSlett
  5. Hei kjære Pillepalle!!

    Å, så snill du er!! Et helt innlegg pga mitt spørsmål ang økingen når man hekler rundt. Tusen tusen takk, jeg GLER meg til å komme i gang. Jeg hekler mye nå om kveldene når jeg ser på OL i Vancouver (men litt farlig når nordmennene gjør det bra og da heklenålen dirrer litt...) Jeg ser jo på bildet nå hvordan du øker og hvor mange staver du bruker etc. så bildene var supre!

    Ha en fin kveld videre kjære deg!

    Stor klem fra Sølvi

    SvarSlett
  6. God kveld i Pillepallehuset!
    Dette var et spenstig og fint gla`stoltrekk Pillepalle! Jeg knoter med den runde formen så takk for gode råd og tips.
    Her har vi vinterferie. det vil si ungene og jeg har fri mens E jobber.
    Ungene og jeg har gått laaaang skitur i dag i mange timer i solskinn og med silkeføre. Hjelpes jeg er såååå trett og mør i hele kroppen! Nå skal jeg plane ut på sofaen i lillestua og se på nyhetene og så stupe i seng.
    Ha en god natt og en lys morgendag, kjære Pillepalle! Klemmer fra kaspara

    SvarSlett
  7. Så fint og så flink du er Pillepalle! LIker de sterke fargene dine!! Ha en good kveld, klemmer fra M

    SvarSlett
  8. For noen nydelige trekk! Fantastiske farger. Nydelig blogg. jeg blir rett og slett glad av se alle de nydelige fargene :)

    SvarSlett
  9. Det er alltid så friskt og fargerikt her hos deg!
    HERLIG!!!

    Klem :-)

    SvarSlett
  10. Liebe Pillepalle,

    vielen Dank für Deinen lieben Kommentar. Wie schön, daß ich vermißt wurde. :-))

    Deine Handarbeiten sehen immer alle soooo schön aus. Ich wünschte, ich könnte das auch!

    Und übrigens, Dein Küchenschrank ist doch super schön. Also doch "verdens fineste"!

    Liebe Grüße sendet Dir Sally

    SvarSlett
  11. Åååå... Krakketrekkene er så fine. Jeg vil også ha... :o)
    Jeg har en award til deg på bloggen min: http://hegeshus.blogspot.com/2010/02/blogaward-og-lysere-dager.html

    Ha en superfin dag!

    Klem

    SvarSlett
  12. Ich muss lachen! Schau mal, was ich gemacht habe:
    http://stricklust.blogspot.com/2010/02/es-war-einmal.html


    Auch einfach drauflos (allerdings mit Muster innen nach Anleitung).

    Deiner gefällt mir auch sehr gut!

    Liebe Grüsse
    Gabriele

    SvarSlett
  13. Hei igjen!

    Jeg ser her i kommentarfeltet at du har fått en award, gratulerer, og jeg har en til til deg! Den ligger på bloggen min og venter på deg...

    Ha en fin kveld!

    Klem, Sølvi

    SvarSlett
  14. Wow !!! - wunderschön und soooooo tolle Farben !!!

    Liebe Grüße aus Österreich,
    Sabine

    SvarSlett