2010/11/10

Da har det skjedd

Akkurat for 14 år siden, da har det skjedd. Jeg har blitt mor. Mor for den første gang. Veldig tidlig denne morgen, da jeg var motløs og sliten etter lange endeløse timer med rier, sa kjæresten min som ville trøste meg: "Se, dagen kommer". Og så kom det lille stykke menneske. Vi visste kjønnet ikke før, vi ville ikke vite det. Det var en gutt. Vår sønn, så sterk og sunn. Og skjønn selvfølgelig. Hva skulle han hete? Ingen sjanse mer for Bente-Mari. Hva sa den nybakt faren tidlig om morgen? Dagen kommer! Og så kom han. Dag!
15 minutter gammel (p.v. og oppe p.h). 3 dager gammel (nederst p.h.)
Er så glad i deg, min kjære eldstemann. Gratulerer med 14. bursdag!
Heute vor 14 Jahren bin ich das erste Mal Mutter geworden. Nach endloses Wehen kam er dann endlich unser schöner, starker Junge. Herzlichen Glückwunsch, mein Großer!

24 kommentarer:

  1. Hipp hurra!! :) Gratulerer til 14 åringen, og til deg ! Og så fint du hadde pyntet da :D

    SvarSlett
  2. Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag deinem Kind und dir ebenso herzliche Glückwünsche zum Mamasein.
    Mein Großer wird in 5 Wochen 12 Jahre und ich finde es unglaublich, wie schnell die Jahre verflogen sind.
    Liebe Grüße, POlly

    SvarSlett
  3. Åååh, tenk at det lille nurket der er blitt 14 år da!Koselig innlegg:)
    Gratulerer med fjortisen, han fikk jammen et flott pyntet hus til bursdagen sin:)

    SvarSlett
  4. gratulerer med 14 åringen, som var helt nydelig på babybildene:) Fint du har stelt i stand til ham også:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye til eldstegutten :)

    Fine ord

    Klem fra Lene

    SvarSlett
  6. Kjære Pillepalle
    Nydelig innlegg og gratulerer så masse med eldstemann. Jeg har hørt historien om hvordan han fikk navnet sitt en gang før, da du skrev det i en mail tl meg. Fin historie!
    Det ser ut som dere fikk feiret han behørig med flott og fargerikt pyntet hus!
    Ha en fin dag!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen til deg og store gutten din. Ett flott og kjærlig innlegg. Og så fint pyntet.

    Klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dagen til dere begge. Nyt dagen

    Mvh. Emma

    SvarSlett
  9. Hei Emma! Tusen takk for koselig kommentar :)
    Hilsen, PiPa

    SvarSlett