2010/11/26

Litt mere heklerier

Min første forsøk med en sånn tynn hekle ull. Synes, jeg vil bruke disse hekleriene for å pynte opp noen nye pulsvarmere. Når alt kommer til alt: De ble sånn passe ordentlig, men det var ikke så morsomt å lage disse med de dårlige pillepall'ske pølsefingrene....
Jeg foretrekker det å hekle med en ordentlig sterk heklenål og litt tykkere ull. Så ble det også noen nye grytekluter i forskjellige lillae fargetoner. Gryteklutene underst p.h. har jeg laget etter min søsters ønske. Håper hun liker disse. Ha en fin 1. adventshelg alle sammen! Klem fra
Mein erster Versuch mit Filethäkelwolle und -nadel. Naja, das Gefummel macht mir nur mäßig Spaß mit meinen Wurstfingern... Da bleibe ich doch lieber bei etwas dickerer Wolle und ordentlichen Nadeln. Die Topflappen sind in der letzten Woche entstanden, unten rechts die auf Bestellung meiner Schwester. Schönes 1. Adventswochenende!

10 kommentarer:

  1. Kjære Pillepalle,
    Synes de hvite hekleriene med tynn tråd ble superfine - du er utrolig flink. De blir kjempefin pynt. Og gryteklutene dine var kjempelekre. Heldige de som får de til jul!
    Ha en herlig helg!
    Jeg drar til Norge i morgen, og får sannsynligvis med meg et lite stopp i Paris på veien. Alltid koselig det (hvis det ikke er for kaldt, da:-))
    Klem fra Kastanjedamen

    SvarSlett
  2. Heisann Pillepalle:)
    Rålekre heklerier!De gryteklutene er kjempefine, jeg elsker fargene.Og så fine og fargerike og inspirerende bilder du tar:)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Nå var det lenge siden sist jeg har vært innom deg her, men så fikk jeg jo også masse fint å se på. Kjempefine ting du har heklet, i nydelige farger:)
    God adventshelg!
    klem

    SvarSlett
  4. Flinki hekler og vakre heklerier!! =)
    1000- TAKK!!! for brev i posten!! Det var så koselig!! Nydelige kort du sendte med!! Ble veldig glad!! Nå skal jeg be samboeren om hjelp som oversetter- for jeg forsto jo ingenting ved første øyekast- hihi!! Blir morsomt når han nå må lære seg hekleuttrykk =)
    Ha en nydelig adventshelg!!

    SvarSlett
  5. So cute and nice. Thanks to give me all ideas you ahve got
    have a good week end

    SvarSlett
  6. Hello Asht! Thanks a lot for your nice comment. It makes me very glad that you like my stuff. Have a good weekend too! Best regards, PiPa

    SvarSlett
  7. Nydelige heklerier, særlig gryteklutene likte jeg veldig godt, så fine inspirasjonsbilder....Ha en herlig helg kjære deg.

    SvarSlett
  8. Liebe Pillepalle,

    Deine Häkelwerke gefallen mir sehr, vor allem auch die Topflappen und die schöne Farbauswahl dazu. Wenn ich Zeit habe, häkle ich am liebsten mit Filetgarn, weil man da wirklich feine Sachen damit machen kann. Ich denke, es ist nur die Übung, dann geht es wie fast von alleine. Nur die entsprechenden Häkelschriften bereiteten mir anfangs Schwierigkeiten, aber inzwischen kann ich die gut lesen.

    Ganz liebe Grüße,
    Tanja

    SvarSlett
  9. Schön! Bewundere ja alle Menschen, die Häkeln können! Mehr als Luftmaschen kann ich z.B. nich. Deine Topflappen haben übrigens sehr schöne, angenehme Farben! =)
    Britta

    SvarSlett
  10. Jättefina virkade saker! Sådant där pillrigt har jag aldrig provat på. (Man kan säga att det är "pillerilligt" och det låter ju nästan som Pillepalligt) =)

    SvarSlett