2010/11/15

Macarons de Paris :)

Bildene er lånet fra Hermé, Paris.
Se hva jeg har fått i gar kveld! En gamle venn hat vært hos søstren sin som bor i Paris.
Og så kom han i går med en kjempefin pose i hånden. Inne i posen var det en flott eske. Og inne i esken lå noen av de fineste herligheter man kan tenke seg, fargerike macarons. Har aldri spist de før. Må innrømme, de var delikate, men kanske litt for søte etter min smak. Likevel, det var jo en koselig idé!
Gestern kam ein Freund, der in Paris bei seiner Schwester war, mit einer schönen Tüte an. Darin eine hübsche Schachtel. Und darin wiederum lagen köstliche Macarons. Ein bisschen zu süß vielleicht für meinen Geschmack, aber ein tolles Geschenk.

22 kommentarer:

  1. Macronar eg herlege. Skulle ønske det var ein plass som selgte det her eg bur.

    SvarSlett
  2. Lekre og absolutt et syn for øyet. Ønsker deg en riktig god kveld. Turid

    SvarSlett
  3. Mmm, ser goda ut! Har aldrig smakat, men vackra är de i alla fall! :)

    SvarSlett
  4. Heisan Pillepalle
    Lekre var de og jeg har heller aldri smakt slike før. Det er slike Kardemomme baker det.
    Jeg er nok ikke så "søt" av meg. Gi meg franske oster og oliven, hi,hi!
    Nå er minstemann reist på fotballtrening og eldstemann har en kompis på besøk, med andre ord ; litt egentid for mor.
    Ha en god kveld, PiPa!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Har sett en i Norge som også lager sånne, han var på frokost-tv en gang. Ser veldig søte ut, i dobbel forstand. Ha en fin kveld! Jeg MÅ sy i kveld, skal på kurs i morgen. Den store sy-lysten er ikke her akkurat nå, så jeg må hente den frem...

    SvarSlett
  6. Det såg no berre heilt lekkert ut.:) Nesten som ei vitaminbombe, men reknar med at det er ei bombe av det motsette slaget... Smakte faktisk makronar for fyrste gong i går! Mi kjære syster hadde med ei lita gave til meg. Må sei eg er litt einig med deg, litt søte etter min smak. Men utsjånaden og fargane er heilt lekre!
    Flott blogg du har her, trur ikkje eg har vore her før..
    Ha ein fin kveld!
    Kristin

    SvarSlett
  7. Liebe Pillepalle,

    wir sind ja manchmal im Elsaß, aber diese Macarons habe ich dort noch nie gesehen. Dort git es zwar auch Makronen, aber andere, jedoch auch sehr lecker.
    Lieben Dank für Deinen Kommentar - leider gehören nur die beiden Töpfe auf dem 1. Foto mir. Ich versuche aber noch welche in den gezeigten Farben dazuzubekommen, Für die 50er Jahre haben sie ein erstaunlich modernes Design finde ich.

    Ganz liebe Grüße,
    Tanja

    SvarSlett
  8. Die sehen ja so lecker aus! Gerade heute habe ich mit meiner Mama über Macarons geredet und nun sehe ich welche in deinem Blog. (Bei uns in der Schweiz gibt es ja noch die Luxemburgerli - die sind ganz ähnlich). Weil meine Mama mir heute verraten hat, dass sie die so gerne mag, versuche ich sie nun mal selber zu backen...
    Herzliche Grüsse und viel Freude beim Vernaschen (falls noch welche da sind ;-)
    Doris

    SvarSlett
  9. Ååå de så veldig gode ut da.Tusen takk for fin velkomst, og hyggelig kommentar. Liker bloggen din, og gleder meg til å følge med videre.Hilsen Furua.

    SvarSlett