2011/07/23

Oslo og Utøya

Etter mange timer foran tv i går kveld (i de tyske nyhetene var det bare Oslo og Utøya i mange, mange timer) har jeg våknet opp kl. 6 i dag og gikk straks til dataen min for å se etter nyheter fra Norge. Kunne nesten ikke tro hva jeg måtte lese på NRK sine websider. At minst 80 uskyldige ungdommer ble drept på Utøya, det var bare ufattelig. Bare grusomt og forferdelig. Synes, fantasien er ikke sterk nok for å forestille seg de dramatiske scenene både på øya, i vannet rundt øya og på landet. Som tenåringsmor føler jeg sterk med alle foreldrene og pårørende som skal aldri igjen få hjem barna sine.
Varme klemmer fra

3 kommentarer:

  1. Mit entsetzen verfolgen wir hier die Nachrichten
    ... wie kann jemand so grausam sein?
    ... mir fehlen die Worte
    In den Gedanken sind wir wir bei den Opfern, Angehörigen ...
    Mitfühlende, traurige Grüße nach Norwegen
    Ursula

    SvarSlett
  2. Ja det er helt forferdelig, ingen ord kan dekke hvor stor tragedien er for vårt lille land.

    SvarSlett
  3. Det er så tragisk og afskyeligt, og så med det smukke land som baggrund.
    Ja, vi elsker dette landet ;)

    SvarSlett