2009/04/19

Den saken med den utsikten fra kjøkkenvinduet

Vi har bare litt utsikt fra kjokkenvinduene våre. Blikket vandrer ikke så fritt og vid. Utrolig frekke frukttreer forhindrer sikt til nabohus! Så må vi gjør av nød en dyd og fryder oss over blomstringene altså. Nei, det var jo bare for spøk :)) Vi er vel glad i treene som står i flor akkurat nå. Sola kommer seg ikke gjennom i dag dessverre. Blomstrene er jo mye finere i solskinn! Legg merk til kjøkkenveggen også! Kort som jeg har fått fra Maria-Jag blommar fant ny plass i rammene over kjøkkenbenken. Der var det inne noen knipsete Feriebilder fra Norge før, men de har gulnet ganske mye. Pga. kortformatet må fuglene i rammen på høyre ligge på ryggene/magene sine, men det er jo kunstnerisk frihet, synes jeg :) Iallfall er jeg vel gald i disse kort og gleder meg å se på de. I morgen begynner jeg med jobb igjen og guttene med skolen....Vi kunne gjerne ha hatt litt mer feriedager vi...... Ha en fin søndag alle sammen!

12 kommentarer:

  1. hehe,ja jeg håpte at dette var en spøk,maken til fin utsikt dere har da;) Nyt den!Koselige bilder!!Ha en fin søndag;)

    SvarSlett
  2. Hei! For et herlig frokost/lunsjbord! Ser for meg at det er koselig å sitter der å nyte god mat sammen med familien. Kortene fra Maria er kjempefine! Ønsker meg noen jeg også. Problemet er bare at det er så mye jeg ønsker meg! :)

    SvarSlett
  3. For en nydelig utsikt!!! Midt i blomstringen er jo den utsikten fantastisk og jeg er misunnelig på at våren har kommet så langt hos dere! her er det ingen blomster ennå, bortsett fra Krokusen da..Den cremefargede Kichen Aid maskinen er virkelig nydelig og jeg har vurdert om jeg skal velge en med farge på men tror kanskje at jeg blir mest fornøyd med den cremehvite. Så heldig du er som skal til Lofoten Pillepalle! Jeg har aldri vært der men håper virkelig at vi får anledning en gang!!
    Det ser så utrolig vakkert ut der!!
    Her er vi i strålende humør om dagen! Karamella er frisk igjen og jeg har aldri vært så glad i hele mitt liv :)
    Ha en fortsatt fin søndag alle dere!
    Stor klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  4. Ja du den utsikten hadde jeg likt å ha hver morgen og hele dagen for den saks skyld...

    Flott med kunstnerisk frihet med hensyn på den liggende fuglen og da du..*fnis*...litt trøtt bare den kanskje??
    Ha det kjekt..og god uke til deg
    fra meg...

    SvarSlett
  5. Kjære Pillepalle
    Himmel, så mye VÅR det er hos dere! Tydelig at du bor lengre sør enn oss her oppe på berget.
    Det blomstrende treet var alldeles vakkert! Så koselig å ha en slik utsikt når man nyter morgenkaffen.
    Liker godt den hvite taklampa der har over spisebordet også. Det ser ordentlig trivelig ut hos fru Pillepalle!
    Her er alle tre gutta på fotballkamp og heier på bylaget som spiller mot Bodø fra nord.
    Litt deilig er det med stillheten i huset, men bare for en liten stund.
    Ha en god kveld, og en fin arbeidsuke!Jeg skal jobbe litt i skolen denne uka som kommer.
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Hej,
    ich war schon öfters hier aber habe nie geschrieben....babei kannst Du ja toll Deutsch!
    Schönen Blog hast Du!!!!
    Ganz lieben Gruß andrella

    SvarSlett
  7. For et deilig kjøkken og utsikt!

    SvarSlett
  8. SÅ flott utsikt dere har fra kjøkkenet:) Vi ser rett ut i veien vi:(

    SvarSlett
  9. Så fine bilder fra utsikten og kjøkkenet ditt. Jeg hadde ikke hatt noe imot å ha en slik blomstrende utsikt ved frokostbordet. Det er jo greit med trær når de stenger for at naboen kan titte inn til dere. Litt privat liv er jo fint å ha.

    De kortene fra Maria passet så fint i rammene. Hun er jo så flink med farger, så er jo du så flink til å se mulighetene med de.

    For en time forsvant solen herfra. I går hadde vi en fantastisk vårdag med sol og varme, men i dag ble det overskyet. :((( Jeg er hjemme med min datter i dag, som ikke er helt i form, så nå koser jeg meg med bloggingen.

    En fin dag til deg. Klem fra Minmill

    SvarSlett
  10. Hej Pille palle.

    Hvor smukt.. :-)

    Tak for det gode forslag.

    Venlig hilsen
    Henriette
    http://defemibyen.blogspot.com/

    SvarSlett
  11. Hei kjære deg,

    For en fantastisk utsikt dere har!! Skulle gitt mye for å nyte en god frokost med denne sikten... Og så koselig kjøkken dere har. Her kunne jeg sittet lenge, nytt god mat, kikket på blomstene og bildene og bare vært til.

    Det ser også ut til at turen til Bremen var fin - mange herlige bilder du viser! Det er deilig med ferie. Jeg var så heldig å få tur til Købenahvn av mannen i helga, og jeg gleder meg til alle butikkene, maten og fridagene:)

    Ha en fin dag Pillepalle, jeg titter innom igjen før du ander det:)

    SvarSlett
  12. Må være fantastisk å sitte på kjøkkenet der, enten for å spise eller bare nyte hverdagsluksusen ved den utsikten :)

    SvarSlett