2010/06/06

En varm sommerdag ved kysten

Pillepallefamilien tur i går:
Strand ved Katwijk an Zee, en liten by i nærheten av Den Haag/The Hague, NL.
My home is my castle: Vår liten strandtelt.
Store eller småe gutter? Det var morsomt å se hvor fort mine store gutter ble småe igjen :))
Modig, modig! Vanntemperatur på 13 grader (ute 25) ....
Rester av delikat fiskemat (Kibbeling på nederlandsk, norsk: torsk). Det ikke var øynene som var større en magen, men det var porsjonene  :) Ufff.........
Og så ble restene med hjem. Delikat også i dag!
Kveldstemning like før avreisen.
Ha en strålende uke alle sammen! Klem
Familienausflug nach Katwijk an Zee (bei Den Haag) gestern. Beim Buddeln werden die großen Jungs doch wieder zu kleinen :) Abendliches Fischessen. Lecker, aber bei den Portionen mussten wir passen. Zum Glück winkten die Kellner schon mit Tüten zum Einpacken - die Reste gibt es heute. 

11 kommentarer:

  1. Å så fantastisk herlige bilder..Vi har hatt 10 grader i helga, så det skulle vært deilig med en dag på stranden. Morsomt å vite at du har reist igjennom vår lille by her oppe i nord- norge, hvis du noen gang er på disse kanter så... ha en herlig uke kjære du..klem

    SvarSlett
  2. Ahhh, så ut som en utrolig herlig dag!!! Sommer er DEILIG!!!

    Hilsen Stine

    SvarSlett
  3. Hej Pillepalle!

    Det må have været en dejlig tur ud fra billederne at dømme! Og ja, selv store drenge bliver som små igen når det handler om byggeri i sandet.

    Knus Mette

    SvarSlett
  4. Der såg det herleg ut. Får håpe være blir bra den siste uka eg er i nederland så eg får ta meg ein tur. I mellomtida kan det være stygt vær så lenge eg driv på med eksamensforberedningar. ;)

    SvarSlett
  5. 25 grader , O lykker:) det blir aldri mer en 13 grader her i vår sjø, men når det er 25 grader er det helt ok å bade likevel.
    Sikler nesten av lengsle etter sommer når jeg ser bildene dine. Sola skinner endelig her på trøndelagskysten, men jeg føler jeg virkelig jakter rundt på altanen for å finne et sted hvor jeg kan kjenne den virkelig varmer:)
    Ønsker deg en deilig uke med masse soldager:)

    SvarSlett
  6. Kjære Pillepalle
    Tusen takk for mail og superfine bilder fra deg her om dagen!!! Før du vet ord av det dukker det nok opp en mail hjemme hos deg også.
    For en fantastisk tur dere har hatt til Nederland! Nydelig strand og så morsomt med et lite telt med!
    Guttene dine vokser og vokser synes jeg som har fulgt dem på bilder lenge. Gøy å se de slår ut håret og leker på den deilige stranden.
    Her er det skyet og grått og sommeren har tatt en liten avstikker. Hvor er den tro?
    Vi skal på sommeravslutningskveld for eldstemann i dag, men siste skoledag er 17.juni for dem. Da er det sommerferie!
    Ha en glad dag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Det så da virkelig idyllisk og flott ut! Jeg gleder meg til årets første strandtur skal forekomme for min del. Jeg blir tross alt aldri for gammel for sandslott!

    SvarSlett
  8. Hei Pillepalle. Long time since last time. Jeg måtte innom her igjen og legge fra meg noen ord, og bla nedover i bloggen for å se på de siste herlige innleggene dine. Jeg liker dine fargerike ting. Det er et friskt pust for meg. Ser ut som dere hadde en herlig dag på stranden. Det er deilig med sommer og sol. Vi har hatt fint vær her også, men akkurat i dag regner det. Men det gjør ikke noe, bare det ikke varer så altfor lenge. Jeg liker best når sola skinner og jeg kan ligge og sole meg.

    Jeg skjønte at du nettopp har hatt bursdag, så jeg må få gratulere deg nå jeg. Lenge leve Pillepalle og gratulerer med dagen på etterskudd. Gratulerer også med seieren til Lena. Jeg satt og fulgte med hele sendingen på TV, og det var kjempegøy. Lena er et friskt pust og sangen hun vant med er utrolig fengende.

    Nå skal jeg jobbe noen timer til før jeg tar helg. Ha en fin helg du også sammen med dine. Klemmer fra Minmill

    SvarSlett
  9. Hei Pillepalle!
    Så artig, jeg tror du var i Katwijk bare dagen før jeg og min mann var der. Søndag 6. juni syklet vi fra Leiden til Katwijk. Vi var en langhelg i Amsterdam i anledning min manns fetters bryllup. Ser at dere hadde nydelig vær den dagen. På sømdagen var det litt regn i luften, men veldig varmt og behagelig å sykle.
    Så fine bilder du har tatt fra stranden, og fiskematen så veldig god ut ;-)
    Ha en fin helg videre!
    Klem, Sølvi

    SvarSlett