2010/06/02

Eksport fra Norge og bursdagsgaver

Det går jo ikke an å komme hjem fra Norge uten noen fine ting i ryggsekk som minner om kjempefine feriedager og skaper litt "smak av Norge" i etterkant, spør du meg. Så kjøpte jeg denne flotte termosen hos Kremmerhuset i Bodø, da jeg matte vente på Oslofly.
Mai og juni utgave av rom 123 og Boligpluss måtte selvfølgelig også komme med. 
Min første Blafre dåse fant jeg i en kjempeflott butikk midt i Bodø storsenter.
Toro!! Ja, jeg bare elsker rømmegrøt. Eldstemann elsker det ikke mindre.
Men jeg kan også koke det selv :) Noen kiloer geitost og Freia-sjokolade kom også med.
I år har jeg tilbrakt min bursdag for den 6. gangen nord fra polarsirkelen. Dette kom sånn: 
Da jeg var på 38 år spøkte jeg at jeg vil tilbringe min 40. bursdag på en norsk fjelltopp (hvor ellers?). Bare fru Pillepalle og en god flaske rødvin. Men tilfeldigvis kunne jeg reise til Lofoten da jeg ble 39. Jeg kom dit akkurat på min bursdag i mai 2005. Det var fantastisk der oppe og så hadde jeg utrolig lyst å reise nordover igjen i mai 2006. Og 2007, 2008, 2009, 2010. 
Vet du, jeg egentlig pleier å ignorere denne dagen litt, men da jeg kommer hjem pleier mange fine mennesker å vente med mange fine bursdagsgaver. I år har jeg bl.a. fått en green gate brikke,
en liten green gate bolle (øverst på stabelen) og et Sushi-kurs.
Aus dem Norwegenurlaub brachte ich eine Thermoskanne, eine Blafre-Dose, Wohnzeitschriften, Rømmegrøt, Ziegenkäse und Schokolade mit. Zu Hause warteten schöne Geschenke auf mich, denn ich hatte in der Zeit Geburtstag: u.a. Deckchen und Schüsselchen mit Rosenmuster von Green gate und ein Sushi-Kurs.

13 kommentarer:

  1. Ser ut som om du har fått med mange fine ting fra Norge, ikke minst fine opplevelser og fin natur. Både Blafre eskene og Interiørbladene er et must for flere av oss. Kjempefin blogg du har, full av inspirasjon og glede. Jeg er en av dine faste lesere. Ha en fin dag. Hilsen Mymlen og My

    SvarSlett
  2. Så fint at du trives sånn i Norge da :) Jeg likte godt tingene du har fått med deg! Gratulerer med dagen på etterskudd, (hvis det var slik å forstå at du hadde hatt bursdag). Du har fått fine gaver, og lykke til på sushi kurs :D
    Klem

    SvarSlett
  3. Kjempe koselig blogg du har! Her fant jeg masse inspirasjon, og liker spesielt Norgeskartet ditt:)

    SvarSlett
  4. Grattis i efterskott Pillepalle!

    SvarSlett
  5. Hallo Pillepalle!
    Da wünsche ich Dir noch ganz herzlichste Glückwünsche nachträglich undalles Liebe und Gute für das neue Lebensjahr, in erster Linie Gesundheit!!
    Schöne Geschenke hast Du bekommen.
    Viele liebe Grüße von Ann

    SvarSlett
  6. Gratulerer med vel overstått bursdag, Pillepalle! Ønsker deg alt godt! Genial tradisjon du har for å feire bursdagen - lofoten er bare så utrolig vakker. Herlige ting du hadde fått og:-) Bursdagsklem fra Kastanjedamen (litt på etterskudd)

    SvarSlett
  7. Härliga fynd och mycket vackra bilder du bjuder på! Jag blir lycklig av att titta in hos dig också!

    Kram

    SvarSlett
  8. Jeg har også falt helt for de termosene hos kremmerhuset, jeg kjøpte den i rosa med kirsebærblomster på, og elsker den :)

    Jeg driver forresten å lager et innlegg om interiørbloggere som inspirerer meg, og lurer på om jeg får tillatelse til å låne noen bilder av deg? :)

    SvarSlett
  9. Hei til degt:) Det var utrolig trivelig å få kort fra deg. TUSEN TUSEN TAKK, tida har dessverre vært alt for travel til bloggrunder den siste mnd, men nå er jeg faktisk tvunget til å sette meg ned noen dager og lurt er det.
    Masse fint fra tur ser jeg du har fått. Gratulere så masse med vel overstått og jeg heiet på Lena jeg også:)

    SvarSlett
  10. Gratulerer med vel overstått, så fin hylle med ting på.. Så morsomt at du har firet noen av dine bursdager her nordpå. Har du noen gang besøkt Helgelandskysten ? Ha noen fine dager, her er det ikke sommertemperaturer, men juni er det jo...klem

    SvarSlett
  11. Liebe Pillepalle,

    nachträglich meine allerherzlichsten Glückwünsche zum Geburtstag! Tolle Sachen hast Du da bekommen - Green Gate Geschirr gefällt mir auch sehr, habe aber nur ganz wenige Teile davon.
    Und supertoll gefallen mir die Thermoskanne und die blaue Preßglas-Fußschale vom 1. Foto. So eine Schale suche ich schon lange - irgendwann werde ich schon mal eine finden.

    Ganz liebe Grüße,
    rosenresli

    SvarSlett
  12. Gratielerer med overstått :) :)
    Hehe.. lo litt for meg selv da jeg så tingene du har brakt hjem fra norge- jeg har nemlig også nettopp vært hjemme og så og si tatt med meg de samme tingene hjem.. blafrematboks, termos fra kremmerhuset og rømmegrøt... som jeg skal nyte alene siden M syns det er mindre godt ;) thihi..

    ha en vakker helg :) klemmer

    SvarSlett
  13. Tusen takk for at jeg får lov til å låne bilder :) Nå er innlegget skrevet og alle bildene dine er linket:) God helg!

    SvarSlett