2009/02/27

Nyheter fra den lille kunstneren og fra blomsterfronten

Jeg hadde en forutanelse i dag - våren kommer snart. Temperaturen stiger til værs, fuglene kvitrer og luften er mildere synes jeg. Håper jeg lurer meg ikke... I kjøkken mitt er det vår i alle fall. Hyasinter og muscariene begynner å blomstre. Det er deilig.
"Kunstverket" til eldestmannen min har funnet plass på veggen i rommet hans. Som jeg har skrivet før foretrekker han vannligvis å tegne. Men det er også flott å prøve forskjellige teknikker og utrykksformer synes jeg. Derfor vil han begynne med kurs i kunstskolen rundt hjørnet. Det skjer selvfølgelig uten tvang av forleldrene sine. Han har veldig lyst å gå dit. :)

3 kommentarer:

  1. Så fine bilder! Og flott banner;) Er det blitt et ferdig hekleteppe?
    Klem Maria fra Idekroken

    SvarSlett
  2. Hei Pillepalle
    Så gøy at han vi gå på kurs på kunstskole!
    Jeg hadde elsket om sønnene mine ville det!
    jeg har undervist mye i "kunst og håndverk" og "Kunsthistorie" i skolen, og hjertet mitt brenner for det.
    Deilig og vårlig med alle blomstene dine!
    Håper du er uten hodepine i dag, og at du har hatt en deilig fridag. Ønsker dere alle en glad helg! Klem fra kaspara

    SvarSlett
  3. Så bra hvis din sønn vil gå på kunstskole. Det er viktig å være kreativ, og jeg synes din sønn er flink. Håper han vil like det. Jeg er så opptatt av at de små skal bli involvert i kultur. Min datter går på noe som heter kulturskolen. Det er hennes første år og de er innom mange forskjellige retninger, tegning, teater, musikk, dans og masse mer. Neste år må hun velge hva hun har mest lyst til å holde på med, og har snakket litt om drama. Men hun er jo bare syv år, og synes det er litt vanskelig å velge.
    Madonna konserten jeg skal på i sommer er en sånn jentetur. Jeg er heller ikke veldig fan, men har hørt at hun har fantastiske show og jeg kjenner jo til musikken hennes. Nå mot konserten hører jeg mye, bare for å lade opp. Tror det vil bli gøy. Vi er 6 jenter som skal til Oslo og gale oss.
    Depeche Mode ble jeg helfrelst på for tre år siden. De hadde konsert her i min by, og jeg ble helt lamslått av hvor bra det var. Derfor var meg og mannen en av de første som fikk billetter til denne konserten. Denne gruppen har utviklet siden den gangen de begynte på 80 tallet og blitt litt mer rockete. Heldigvis.
    Nå skriver jeg og skriver her jeg sitter, og det er vanskelig å stoppe. Men uansett, så må du ha det fint Pillepalle. Trøst deg med at jeg har mange elger hjemme.

    SvarSlett