2009/02/04

Gamle butikker

Jeg er så utrolig glad i gamle butikker. Det er synd at de forsvant for det meste. Her er det noen eksempler:


Gamle butikk i et friluftsmuseeum i Eifelområdet. Kommern/Nordrhein-Westfalen/D. 
Her kjøpte jeg drops, drops, drops og noen lakrisstenger. 


Butikk i Veere/NL. Her har jeg vært to ganger. Kjøpte drops, drops, drops i stripete kremmerhus. Det var vel nostalgisk!
Denne gamle butikken kjenner sikkert mange. Norsk Folkemuseum, Bygdøy/Oslo. Her kjøpte jeg drops, drops, drops med bringebærsmak før jeg reiste hjem for to år siden. Jeg var her den første gangen i 1975. Ingen ting var forandret synes jeg.
Dette landhandleriet drives i Nusfjord/Lofoten. Måtte reise dit to ganger før det var åpent. Men det svarte seg virkelig. Det var helt koselig der inne. Og jeg kjøpte.....postkort ;-))

6 kommentarer:

  1. Hei på deg Pillepalle. Kan nesten ikke tro at du er tysk. Du skriver jo helt perfekt norsk. Tenker på deg som norsk jeg. Jeg blogget litt med en annen dame fra tyskland, men hun behersket ikke språket så bra som deg.
    Så fine bilder du viser av gamel butikker. Det er jo så koselig. Tenk om vi kunne hatt sånne butikker nå istedet for de store upersonlige supermarkedene. Et sted hvor vi kunne fått kjøpt varer som ikke var pakket inn i to lag med emballasje. Tror de hadde det mye koseligere i gamle dager.

    SvarSlett
  2. Hei kjære Pillepalle :)
    Måtte le av din kommentar om min invitasjon til Ikea..Jeg er ingen interiør-vip..Jeg har bare hatt flaks hihi!! Det er kanskje lettere å få invitasjon hvis man først har blitt invitert en gang og finnes på deres lister ;)
    Så koselig å se bilder fra Norsk Folkemuseum på Bygdøy..Det har jeg vært mange ganger og det er alltid koselig og vellykket! Jeg kjøper alltid sukkertøy i den butikken jeg også..
    Da datteren min var liten var vi der på eggejakt og barna fikk alltid male påskeegg..
    Så koselige minner :)
    Ønsker deg en fortsatt fin torsdag Pillepalle :) Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  3. Drops drops drops...er digg...
    Herlig atmosfære hilsen Drops.

    SvarSlett
  4. Hei

    Takk for hyggelig kommentar hos meg for noen dager siden. Jeg har svart det tidligere, men kommentaren kom under utkledd, som er min datters blogg.. Jeg hadde sikkert svart mens hun var innlogget, eller noe... I alle fall!
    Du, i Nusfjord har jeg vært en gang. Veldig sjarmerende sted, og den butikken var bare helt utrolig tøff ;-) Den som hadde en slik kjøpmannsdisk;-)
    Kristin fra Kristins hus

    SvarSlett
  5. Ja, tänk om butikerna kunde se så vackra ut nuförtiden, det vore så mysigt!!

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Takk for koselig kommentar på siden min :-)
    Koselig med slike gamle butikker..synd det ikke er flere av de...Her er vi så heldig å ha Maihaugen..der er det en gate med gammeldagse butikker :-) Koselig :-)

    ha en fin helg!

    SvarSlett