2008/12/15

Julebakst uten slutt

Imellom noen læresekvenser med barn har jeg heldigvis funnet nok tid for å forsette med julebakst. Synes det er veldig koselig i øyeblikket jeg. 
Jeg har fått inspirason for å lage noen pinne-kaker hos Kaspara. Tusen takk for den! De smakker veldig godt! Hadde alle ingedrienser jeg utenom sukkerglasur. Fant en liten rest av bakesjokolade i skapet - bingo! Pinne-kaker er veldig lett og enkelt å lage, fantastisk! Guttene mine er helt begeistret av "kjeks-lollipops" :) Er settet en til å lage noen (nei, mange!) mer for julefeiringen i skolen jeg. Den beste bevis for den gode smak, ikke sant?
Hadde ikke så mye pinnestikker jeg. Så måtte jeg også lage noen småkaker. Disse er med egg, apsikat og pistasier på.

3 kommentarer:

  1. Hei igjen Pillepalle :)
    Jeg oppdaget plutselig at jeg ikke hadde linket til deg..Merkelig for jeg var sikker på at du lå inne, men nå er du på plass i hvertfall :)
    Du har rett i at det ikke kan være Rosettbakkels og er litt usikker på om vi har noe lignende i Norge..
    Vrir hjernen for å komme på noe her..Ser du har bakt enda flere kaker..Skal si du er flink :)
    Ha en fortsatt fin mandag! Klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  2. Hei Pillepalle!
    Så morsomt at du har laget kjærlighet på pinne-kaker! Gøy å se de litt annerledes enn mine også. De så gode ut med sjokoladetrekk. Ha en finfin kveld! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Hei Kardemomme!
    Hei Kaspara!

    Tusen takk for hyggelig hilsen og kommentar!

    Ha en kjempefin dag alle sammen!

    SvarSlett