2008/12/12

Julebakst

Hadde lyst til  å fortsette litt med julebakst idag jeg. Så har jeg laget noen Kaffemarengs. De smaker godt. Men ikke nok smak av kaffe! Skulle ta mer kaffe neste gangen jeg! Kaffeen blir tilsatt. Kaffemarengs "troner" på oblater. Neste slag! Kjenner dessverre ikke det norske ord jeg. Kalles Spritzgebäck på tysk.  Mmmmmm! Det smaker jo mye bedre med litt sjokolade på! Og neste slag! Pepperkakedeigen kom ut av kjøleskapet hvor den måtte vente siden igår. Ufff! Er litt trøtt etter en tre-timers bakemaraton jeg. Men også helt fornøyd :) 
Ha en strålende helg alle sammen!

8 kommentarer:

  1. Så mye godt du har bakt! Likte godt den elg-pepperkake-formen ;) Her har vi bakt lussekatter til lucia i morgen, og rullet marsipanpølser med litt smeltet sjokolade på. Mmmmmmm.........

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen i bloggen min.
    Ser ut til at du har bakt veldig mye godt. Mmmmmm...
    Jeg har også bakt litt de siste dagene. Det er da litt kos å drive med det også.

    God helg!

    SvarSlett
  3. hei:)
    Takk for koslig hilsen på bloggen min:)
    så flink du har vært med julebaksten da!!Jeg må se om jeg kan få bakt noe i morra.Da har jeg fri:)

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  4. Hei

    Takk for veldig hyggelig Award. Så fine kaker du har bakt. Det var en artig peppekakeform som elg. Jeg hadde kjøpt en engle form i år så 4-åringen hos meg har bakt enomre mengder engle peppekaker tror aldri han blir lei peppekakebaking nå har vi bakt to dager. Heldigvis er han en virig spiser også.

    De kaffemarengs kakene så vanvittig gode ut.

    SvarSlett
  5. Jeg regner med at min gutt også får mørkere hår, da han har både mamma og pappa med mørkt hår. Vi har begge brune øyne, så i følge genene våre var det 16% sjanse for at vi skulle få et søtt lite barn med blå øyne. Og det fikk vi :)

    SvarSlett
  6. Hei alle sammen!

    Tusen takk for hyggelige kommentarer!

    Ha en strålende helg alle sammen! Beste hilsen,
    Pillepalle

    SvarSlett
  7. Ha ha - hvor har du kjøpt elg-pepperkake form? Er den kjøpt i Tyskland? Har ikke sett slik her iallefall... ;-)

    SvarSlett
  8. Hadde lyst til å fortsette litt med julebakst idag jeg. Så har jeg laget noen Kaffemarengs. De smaker godt. Men ikke nok smak av kaffe! Skulle ta mer kaffe neste gangen jeg! 100 cotton percale comforter , full size cotton sheets on sale ,

    SvarSlett