2008/12/31

Tilbakeblikk del I

Guttene og jeg var på skogsturen litt før juleaften begynnte. Vi sammlet noen mistelteiner og koste oss i vinterlandskapet rundt huset til bestemora. Naturen er litt fargeløs i øyeblikk men likevel fin.
Juleaften hos svigerinnen min. Først hadde vi kaffe/kake.

Lille julaften (den feirer vi ikke i Tyskland) kjøpte vi noen røykt (jule)ørret i et røykeri like ved Moseldalen.  Det er absolutt obligatorisk at kjæresten min tilbereder fisk. Kalaset har fortsettet.... Etter jeg spiste maisgratengen var jeg egentlig allerede stappfullt, men to dessert varianter har likevel funnet enda litt plass...
Endelig var julebordet ryddet opp :)
Det var tid nå for å dele ut  gavene blant oss. Jeg har fått en spenende finsk kriminalroman, fine servietter med stilige mønstre og en ny cd-spiller for bilen min. Var helt fornøyd med alt da jeg. Guttene koste seg med iPod'en, Lego Star Wars leketøy og masse mer. Kjæresten fikk helt stilige tøffler. Så har han blitt min riktig fin tøffelhelt :))))
Hvor kunne jeg ane at det var ikke alt (for meg)??????

Etter en liten stund kom min aller beste søte skatt og sa: " Lukk øynene!" Uuuuppps!!!?? Hva skulle komme nå?? Han skyøv med gjennom stua til spisekammeren og sa: "Knele deg ned her inne!" Uppps! Skulle jeg få angst nå??? Skatten min lukte døra og der satt jeg. Mitt i spisekammeren. I mørket. Plutselig sa han: "Åpner øynene!" Aye, aye, Sir! Lyset gikk igjen og der står han! Min flunkende ny iMac'en! Jeg var så utrolig glad og så utrolig rørt da! Har faktisk fellet noen tårer da jeg.  Er den ikke stilig og flott? Hele datamaskinen skjuler seg bakom monitoren! Den er så slank og meget praktisk! Hurra! Jeg er så glad i skatten min (og ikke minst i iMac'en :)))
Nå sitter jeg her og tar hånd på alle data og (mange nye) programmer. Det er masse med arbeid å overføre alt fra den gamle til den nye iMac'en (hehe, Kaspara: Har jo ikke fått noen levende jeg :)
Kjære bloggvenner: Jeg ønsker dere en riktig fin nyttårsaften og alt godt i det nye år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar