2009/01/01

Tilbakeblikk del II

Det er tradisjon at vi spiser hos bestemora på den 1 juledagen. Vi har laget klar suppe med brød innlegg, poteter, kumler, kjøtt fra villsvin (vi er kjent med jegeren), saus, rødkål, pærer og aprikoser med tyttebær og til dessert hadde vi både rødgrøt og skjokolade pudding m/vanilje saus. Dertil drikk vi en herlig tørr rødvin. Uffffff. Der var vi stappfull en gang til.....
På ettermiddag reiste vi til foreldrene mine som bor bare noen kilometer ifra. Vi hadde kaffe/kake (uffff! Vi måtte spiser enda igjen) sammen med min søster og familien hennes. Hun var det som har laget en fin stjernekake. Kaken bestodde bare av fløte, sjokolade og sukker ....HJELP!
Bortsett fra fråtseriet :) har det vært veldig hyggelig i peisestuen til foreldrene mine. Jeg har fått et utrolig fint putevar som snille mora min broderte. Nå har jeg to stykker! Dessuten kan det benyttes som hatt eller lue :) Min lillesøster som er kjempe flink med symaskinet har sydd en nydelig ull veske med "pels" besettning for meg. Vil gjerne vise et bild senere!
Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

1 kommentar:

  1. Hei Pillepalle :)GODT NYTT ÅR!!!
    Så koselig å se på tilbakeblikk! Og så mye god mat som dere har laget og spist sammen :)
    Moro å se og morsomt å lese!
    Gratulerer med så lekker pc også!! Nå blir det nok mye blogging på deg framover tenker jeg ;)
    Håper dere hadde en koselig jul og nyttårsfeiring..Jeg er lei både julemat og julepynt nå og skal rydde bort jula i løpet av helgen..Klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett