2009/01/12

Syltetøy og blomster - vårens budbringerne

Min kjære kjøpte to sorter syltetøy i helgen. Jeg synes de er utrolig innbydende ....Blomstringer og frukter  på husker meg til våren!
Jeg fant noen fine primula under lørdagsinnkjøpet. De har blitt satt i kjeksboks som har blitt hvitmalt. Blomstrene skulle egentlig ble plassert på kjøkkenbordet men jeg liker de godt på kjøkkenskapet også. 
Kassen på høyre har vi fått på auksjon siste uke. Auksjonens inntekten går til noen forskjellige samfunnsnyttige organisajoner. Inne i kassen har det vært vin, skinke og litt kjeksbakst. Må inrømme jeg at innholdet var riktignok fint men ikke sååå spennende....Jeg var heller interessert i denne utrolig stilige kasse :)
Kanne og beger er arvegod til besteforeldrene mine. De er ikke noe videre men jeg kan mimre litt med.
Sukker + vaniljestang = vaniljesukker! Hjemmelagt vs er utrolig intensiv og smakker mye bedre, synes jeg.
Ha en fin uke alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Hei Pillepalle :)Ja,tenk om det snart kunne bli vår..Syltetøyglassene var flotte..Alle bildene var jo kjempeflotte! Primulaene er så nydelige på denne tiden av året! Smart å kjøpe noen sånne siden det føles litt tomt i huset etter at julepynten forsvant..
    Men det blikket mitt først falt på var den prikkete grønn/gule krukka..
    Den var så nydelig!!
    Her er det ikke vår enda. De siste to dagene har det blåst og regnet noe forferdelig så nå har all snøen forsvunnet og det er bare mørkt og trist ute! men inne er det koselig med hekletøy og fyr på peisen :)Ha en fin kveld Pillepalle! Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  2. Så fine og fargerike bilete:)
    Ja nå gler eg meg til vår og varmare dagar.
    ha ei fin veke.
    Klem H

    SvarSlett