2009/06/09

Bonderoser

Det var dessverre bare litt med personlige kontakter hos meg i det siste, men i stedet masse med arbeid. Så var det kjempegøy at en nydelig vennine kom på overraskelsebesøk i går ettermiddag. Hun hadde med seg en deilig bukett av bonderoser (som heter pinseroser hos oss). Jeg er så glad i disse og så var gleden min stor - p.g.a. besøket, men også p.g.a. blomstene.Vi hadde kafe/kake (den kjøpte jeg enda fort) og koste oss masse med å prate om ditt og datt. Beklager disse dårlige bilder, men mannen min tok fru Pillepalles vant kamera med seg når han reiste til Italia på søndag. 
Her regner det fortsatt og været er alt, men ikke sommerlig. I morgen begynner helgen, vi ser frem fire fridager. Torsdag er en katolsk helligdag hos oss. Vi er vel protestanter, men vi har da ingen grunn å klage på en ekstra fridag :))

3 kommentarer:

  1. De blomstene er mest kjent som Peoner her hos oss. De er så vakre og når de bretter seg helt ut er de et herlig syn. Så heldig du er som har fått slike. Jeg har noen av dem i hagen min, men de er bare små runde knopper enda. Jeg synes bildene dine var fine.

    Så heldige dere er som har langhelg. Tenk fire dager, det er utrolig deilig.

    And by the way, det kom en pakke her i dag. Skal sende deg en mail etterpå.... Ha en fin kveld, Pillepalle. Klem Minmill

    SvarSlett
  2. Syntes bildene var herlige jeg kjære Pillepalle!! Likte alt - fra blomstene, kassen de står i, teflaskene til tapetet på veggen bak. Nydelig! Peoner er vakre, og litt "rustikke". Passer perfekt med alt det andre på bildet. Og du - jeg tyr også til kjøpekake innimellom, det er fullstendig lov!

    Ja, vuggen er litt streng nå, den trenger lyse farger. Og det skal den få;) Som du sier; prinsesser trenger lys:)

    Heldige deg som får helg allerede på torsdag. Det er luksus:) Kos deg masse og ha en fin kveld!

    Smil og glede fra meg

    SvarSlett
  3. Hei Pillepalle
    Nei da, jeg har ikke hodepine etter rusen, hi, hi!
    Ja, vi er litt gressenker du og jeg for tiden, styrer hjemmet alene. '
    I natt blir mannen min veldig sein. De siste dagene før deadline, kan han godt komme hjem på morgenkvisten eller jeg kjører ned med frokost til han på jobben i morgen tidlig. En gang kom jeg ned dit klokka halv åtte om morgenen med duftende nystekt omelett.
    Nydelige peoner du fikk av venninna di! Jeg elsker disse! Jeg har noen få i hagen i akkurat samme farve , og de heter Sarah Bernard (samme som den gode kaken)
    Så godt du har oen fridager og langhelg, Pillepalle! Håper du få slappet litt av og få nyte sommeren.
    Har vært på fotballturnering i mange timer med yngstemann i nabobyen Larvik i dag. Vi foreldre satt og koset oss i solen, drakk kaffe av tremoser, skravlet og så på flinke fotballgutter.
    Ha en god natt og en lys og fin morgendag, Kjære Pillepalle!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett