2009/06/05

Fluesopp og loppisfunn

Fru Pillepalles samling av forskjellige ting med noen betydning, bla. iglekjæret, en ekstrafin minne fra Lofoten / Läkerol fra Narvesen butikk på Gardermoen :) / brunflasken med oreganokrydder fra NZ / stjernet og fuglen fra den søte Minmill / den rød storken fra smeden i Sund i Lofoten.
Denne flasken med sirup av hyll har jeg fått fra kollega min i går, den smakker deilig!
I dag var det litt shopping! Jeg fant disse herlige fluesopp i byen :)
Foran kirken rundt hjørnet var det loppemarked i dag, yes! Ut av bilen og kjøpt! Jeg er så glad i denne retro-kanne på høyre :)))))
Ha en glad helg alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Oh how lovely these cups, plates and pitchers are! They remember me at my visits at aunt Gisela in the 70.
    I love your tasteful blog.

    Greatings from Cornelia

    SvarSlett
  2. Kjære Pillepalle!
    Så masse spennede og nydelige ting du har i den hvite hylla! Herlig for øyet!
    De brettede tingene til Minmill er så fine.
    Så snilt å sende Kamille til deg. Grøsset av det fæle bildet av meg selv, men ellers var det greit.
    Heldige deg som fikk springet innom et loppis i dag. Retrokannen var flott!
    Her blir det også en fotballhelg. Både lørdag og søndag skal gutta spille fotballcup. Det skal faktisk bli litt godt med fri fra fotballtrening i sommer. Det er så mange ettermiddager og helger som blir låste.
    Jeg har "rømt" opp på arbeidsrommet, for mannen min har guttefest i kveld i utestua.
    Det er gamle kamerater han gikk på barneskolen sammen med. Jeg koser meg med blogging og litt sying på lappetepper og masse kaffe!
    Ha en glad helg, Pillepalle!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Så flotte ting du hadde fått tak i! Hylla var kjempefin med de mønstrete arkene bak, perfekt til å vise fram sine fineste ting!:-) Håper du får en super helg! Klem B:-)

    SvarSlett
  4. Deine Erinnerungsstücke auf dem Regal sind toll - eine wundervolle, spannende und kunterbunte Sammlung!
    Auch deine Einkäufe gefallen mir sehr gut, vor allem die Kanne vom Flohmarkt!
    Ha en fin söndag!
    Doris

    SvarSlett
  5. God morgen kjære Pillepalle :)Ser at du også ønsker deg en slik termos som jeg fant på loppemarkedet og jeg lover å holde øynene åpne.
    Jeg tror jeg har sett sånne på Kremmerhuset men er litt usikker på om de har den i lys blått! Men jeg skal som sagt undersøke.
    Så heldige dere er som bor i en by med en stor lpppekultur. Loppemarkeder er både morsomme og bra for miljøet. GJenbruk er en god ting!
    Du har så mange nydelige ting i leiligheten din og Minmill er virkelig flink til å lage ting i papir. Jeg gleder meg til kjøkkenet er ferdig slik at jeg kan pusle med slike små prosjekter jeg også! Ha en fin søndag Pillepalle! Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett