2009/06/02

Konfirmasjon i pinsehelg

På pinsesøndag har vi feiret konfirmasjonen til min søstersønn, som er også fadderbarn til meg. Jeg skulle med til alter og har blitt heftig rørt. 
Gudstjeneste fant sted i denne katolsk kirken (den var lånt, fordi den evangelisk kirken var for liten for alle 40 konfirmanter m/fam.)
Denne gotiske kirken fra det 11. århundre virker som en borg, ikke sant? 
Denne lille byen er vel historisk, her står også skolen min (men derfor er den ikke historisk, hihi).
Bilder av kirken er lånt fra flickr.com
Foreldrene har pyntet kirken inni.
Ja, det var også deilig! Vi var såååå glad i mat! Her er det forrettene.
Søstren min har lagt denne kjempedelikat kaken.
Etter vi hadde kafe/kake måtte vi gå litt. Nei, vi gikk ikke til Småland, disse hus fant vi i bygda! Det er veldig populært å bygge "Schwedenhäuser" (svenske hus) her i Tyskland.

2 kommentarer:

  1. Så hyggelige omgivelser! Maten så herlig ut!
    Takk, takk! Linus synes det er fint, men skjønner det ikke helt tror jeg ;) Blir lenge for han å vente, så det er kanskje like greit.
    Ha en fin, kort uke!

    SvarSlett
  2. Hei kjære Pillepalle :))Plutselig er du tilbake fra Norgesturen og jeg ser du har hatt det fint! Fantastiske bilder! Særlig det av rorbua og den nydelige stranda! Nordnorge er virkelig fantastisk! Ser du har hamstret interiørblader og en masse andre koselige ting!
    Det er synd at man må begrense innkjøpene på grunn av dårlig plass kapasitet ;)
    Det er jo ikke så rart at man vil ha meg seg noe hjem når man er ute og reiser..
    For et nydelig sted dere var i konfirmasjon på!
    Kirken så unektelig ut som en borg. Staselig og vakkert! Og FOR en kake din søster hadde bakt! Skjønner ikke at folk klarer å lage sånt!
    Nå håper jeg du koser deg hjemme og at sommeren viser seg fra sin beste side!
    Her blåser det noe fryktelig i dag og dessuten er det kaldt men jeg skal dra fram symaskinen og kose meg litt inne.
    Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett