2009/06/08

Glad i mat i Lofoten

Jeg er så glad enkelte, men fine retter, bla. pannekake m/rømme,
flatbrød m/eggerøre, potetlomper m/geitost , hjemmebakt brød (uten oppskrift),
torskgrateng (torsk, sitron, torsk, sitron..hvitløk, krydder, salt, pepper, blanding av rømme og olivenolje). 
nystekt rømmevafler 
og, what else in Lofoten, torsk igjen! Disse store "lapper" har jeg fått fra noen vennlige polske fiskere. Jeg er kjempeglad når jeg må fyre ovn før jeg kan lage mat - det gir meg et blaff av eventyr....Pillepalle, the queen of survival :))

2 kommentarer:

  1. Haha, så du kjente igjen fornuftsmannen min?:) Ja, hva er det med disse mennene som ikke ser det estetisk vakre fremfor det praktiske? Heldigvis kom jeg seirende ut av denne kampen, og nå er mannen nesten like glad i bordet som meg. Jeg kan gjerne si "hva var det jeg sa?", men holder meg for god til det;)

    NAM, nå ble jeg sulten!! Åh, så fantastisk masse god mat du har spist i Lofoten. De vaflene skulle jeg gjerne satt tennene i - de så kjempegode ut! Og ingenting er bedre enn fersk fisk.

    Falt forresten pladask for de utrolig søte soppene du viser et par innlegg nedenfor. Så fine!!

    Håper du har en fin mandag Pillepalle, og at du ikke savner Lofoten altfor masse.. Ha en god uke (men jeg titter nok innom deg igjen før den er omme);)

    SvarSlett
  2. Det var nydelige bilder fra Lofoten du hadde for en tid tilbake! Jammen hadde du fint vær også!
    Det er såpass langt til Lofoten fra meg, at det blir gjerne eksotisk for en innlandskrabbe som meg :D
    En ekte Lofot-torsk kunne jeg godt tenkt meg på middagsbordet, ja!
    Har akkurat spist en tunfisk-salat, men det smakte ikke noe godt idag. Derimot viser disse bildene hva jeg egentlig skulle ha spist!
    *Ü*

    SvarSlett