2008/12/21

Nydelig besøk

Telefonen går tidlig imorges! Det var faren min som kunngjørte et ettermiddagsoverfall :)
Og så var foreldrene mine hos oss idag. De bor ca. 160 kilometer fjernet. Derfor er det ikke såååå vanlig at de avlegge oss en besøk. Det var bare en snartur altså. Likevel, vi storkoste oss!
Har laget både nystekte anisvafler og vafler med kardemomme jeg. De spiste vi med rømme (tysk varianten: saure Sahne; Schmand) og jordbærsyltetøy. Julebakst kom også på adventsbordet. Det var jo vittig at mor og far har begge kledd seg i Dale genser :)
Så passte de godt i kjøkken min!
Etterpå gikk vi en tur på julemarkedet i gamlebyen. Går der bare med besøk jeg pga flere 1000 mennesker. Det er for mye folk. Det faller ikke i smak hos meg! Vi har drukket Glühwein (glögg) på julemarkedet før vi gikk hjem igjen.
Nå reiste besøken! Og jeg hadde litt tid for å skrive dette innlegg! Ha en fin kveld alle sammen!

3 kommentarer:

  1. Hihi, dyr pakke å sende tenker jeg - hele 15 kg. Her har vi pyntet treet i kveld, og julefreden senker seg snart. Skal bare på jobb en tur i morgen.

    Ha en fortsatt fin kveld! Klem Mette

    SvarSlett
  2. Heisann Pillepalle :)
    Så koselig med besøk! Og så norsk det ser ut alt sammen..Vafler og "norske" strikkegensere :)
    Nå fikk jeg faktisk veldig lyst på vafler som er noe av det beste jeg vet..Ønsker deg en fin 4 søndag i advent! Juleklem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  3. Hei Pillepalle
    Så morsomt at foreldrene dine tok et adventsbesøk til dere! Det så ut som dere hadde det ordentlig koselig. Vafler med rømme er kjempegodt! Så fine gensere foreldrene dine hadde på seg da. Er det moren din (eller faren din) som er så flink til å strikke eller er de f.eks kjøpt i Norge?
    Så du synes jeg har en tålmodig snill mann som ble med i interiørbutikk. Måtte lese den søte kommentaren din for han, og da ble han ordentlig blid. Følte seg veldig forstått!
    Nå holder jeg på med å bake tre julebrød med rugmel. Smaker godt til typisk julepålegg. Skal snart sette de inn i ovnen. Ha en god natt, Pillepalle! Klem fra Kaspara

    SvarSlett