2009/02/01

Heklepute

Så er jeg ferdig nå med det første små hekleprosjektet mitt! Har nyttet høvet å klare det mens filmen "Dancing with wolves" i går kveld. Filmen ta mer enn fire timer. Jeg er veld glad i denne eposen.
Min kjære er dessverre ikke så begeistret av puten. Den passer godt i norske hytter, sa han og flirte litt. Riktignok har jeg aldri sett puter i mormorsruter i en av de mange, mange norske hytter vi bodde i. Der finnes heller puter, tepper eller løpere som ble vevet synes jeg. Likevel, jeg irriterer meg ikke over hans mening - jeg er fortsatt glad i mormorsrutene og fargene jeg har valgt ut!  :)

41 kommentarer:

  1. Så fin puta ble!
    Oldemorsrutene går som en farsott her i blogglandia!
    Det er veldig smittsomt!
    Jeg er snart ferdig med både et teppe og ei pute!
    Fin blogg du har!

    Ha en flott søndag videre ;)

    SvarSlett
  2. Heisann kjære Pillepalle :)Takk for alle herlige kommentarer inne hos meg!! Du er virkelig helt skjønn og skriver norsk som en proff ;)Gratulerer so vinner av gave fra Kaspara og så må jeg få si at du har det så koselig hjemme hos deg!!! Det er virkelig nydelige farger og en herlig stemning i alle dine bilder! Mormorrutene var jo populære på 70 tallet og det er kanskje noen hytter som har slike tepper og puter men nå er det visst
    mer populært enn noen gang før..
    Puten du har laget ble jo helt nydelig!!!
    Og passet så godt i den fine stolen!
    Nå har vi akkurat satt en bolledeig her og gleder oss til nystekte boller litt senere..
    Vi har besøk av min manns store sønn på 18 år i helgen og det er så koselig!
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag kjære Pillepalle! Stor klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  3. Så fin den är!!
    Och mysiga bilder från ditt hem nedan!

    SvarSlett
  4. Hei !
    takk for hyggelig kommentar. Fin blogg du har, denne har jeg ikke sett før. Skal se mere senere...!!
    Kristin

    SvarSlett
  5. Så heldig du er som er ferdig med en sånn mormorlapp pute. Så fint du har montert den sammen. Er så spent selv. Jeg har heklet en del lapper, men aldri sydd sammen eller montert til pute. Så nå står jeg foran en utfordring kan man si. Synes puten din ble kjempefin, flotte farger, som passet inn hos deg.

    SvarSlett
  6. Hei, Gratulerer med kul pute. Ja, når jeg er ferdig med teppe, fikk jeg også lyst til å lage pute. Den ble lekker. PS Hvor i Tyskland kommer du fra? Klem Siv

    SvarSlett
  7. Hei :-)

    Takk for koselig besøk på min blogg! Jammen skriver du godt norsk, altså :-) Jeg har hatt tysk i 6 år på skolen, men både snakker og skriver helt elendig... Forstår hva folk sier da, bortsett fra når vi er i München for der har de en litt bredere aksent, tror jeg?

    Bloggen din er veldig koselig, og puten du laget likte jeg godt! Jeg verken syr eller strikker selv, så jeg blir veldig imponert over dere bloggdamer som er flinke i håndarbeide :-)

    Ønsker deg en flott tirsdag!
    Klem fra Britt :-)

    SvarSlett
  8. Hei Pille Palle ! Takk for hyggelig kommentar på min blogg. Så koslig å se hekelearbeid med farger igjen. Har ikke heklet siden jeg laget ett vognteppe til min eldste datter som blir 36 år i morgen. Kjempefin blogg. Kommer innom igjen. God helg.

    SvarSlett