2011/06/18

Ombord på Nordnorge

M/S Nordnorge 2006 mellom Harstad og Sortland
M/S Nordstjernen 2011 i Stamsund
Mens det regner og regner her, sitter jeg foran dataen min og følger med M/S Nordnorge på veien fra Bergen til Kirkenes på NRK. Gjennom kveldsola mot Midtnattsolas herlig rike! Digger Hurtigruta siden jeg reiste med det gamle skipet Kong Olav i 1993. Bergen-Kirkenes-Bergen.Uglemmelig! Reiste også med Nordnorge fra Harstad til Stamsund, en gave fra mammaen min til min 40. bursdag for 5 år siden og mange ganger Bodø-Lofoten med forskjellige skip. Nordnorge - ikke bare navnet til et skip, men også til regionen jeg liker mest i Norge, i hele verden egentlig. I morgen skal jeg "reise" til mitt yndlingssted.
Beklager dette sentimentalt innlegget!

10 kommentarer:

  1. Hallo,
    wollte dir schon ein paar Mal ´nen Kommentar hinterlassen, aber mit meiner Kommentarfunktion war was nich in Ordnung, sorry also für mein (unfreiwilliges) Schweigen! Deine Norwegenbilder sehen sooo schön aus, Norwegen bzw. Nordnorwegen steht auch auf meiner Reise-Wunschliste...Und deine Flohmarktfunde sind allesamt super toll. So ein ähnliches Register hab´ ich auch letztens gefunden, jetzt steht´s in hellem Mint im Wohnzimmerregal und beherbergt meine Wohnzeitschriften...Dir viel Spaß beim werkeln und noch ´nen entspannten Sonntag!
    GlG,
    Britta

    SvarSlett
  2. Ha akkurat sittet her og sett hurtigruta anløpe mitt hjemsted, Ørnes... Det er i mitt hode den vakreste leia i verden!! Skjønner godt at du blir sentimental jeg!!

    SvarSlett
  3. Velkommen t herlige nordnorge! Synd dem spår endring i været, vi har hatt nydelig vær ett par uker no!

    SvarSlett
  4. Jeg kan forstar at du liker Nordnorge so mye.
    For 2 uker siden jeg tok Hurtigruten fra Bodo til Stamsund for den forste gang. Jeg var i Lofoten for 1 uke. Ifra jeg var i Lofoten for 6 ar siden jeg liker dette egn særlig!
    Mange hilsen fra sor-tyskland :-)
    Daniela

    SvarSlett
  5. Hei! Jeg får helt hjemlengsel når jeg ser disse bildene- nordorge er også min absolutte favorittdel av verden :-) Har bodd i Danmark de siste 11 år, men savner alltid naturen der oppe...

    Hilsen den "danske" bodøværingen ;-)
    Rakel- www.retrodillen.blogspot.com

    SvarSlett
  6. Æ e så heldig at om 10 dager, skal jeg reise med ms Nord-Norge. Vesterålen- kirkenes- vesterålen. Mannen min e kaptein ombord der, men eldigvis hjemme på fritur nå. Glede mæ masse, til å se troms og finnmark :)
    Karin <3

    SvarSlett
  7. http://www.nrk.no/hurtigruten/?lang=en
    Enjoy it!

    SvarSlett
  8. Å så herlig, skal vinke til deg fra verandaen min når du ankommer Nesna, ser hurtigruta fra hytta vår......klem fra meg. Håper været blir fint..

    SvarSlett
  9. Have a good holidays
    Bizzz

    SvarSlett
  10. So herrliche Bilder!! Ach, Nordnorwegen ist halt noch immer ein Traum von mir... Aber wenigstens geht es schon bald wieder Richtung Norden, auch wenn nicht ganz so weit.
    Herzliche Grüsse
    Doris

    SvarSlett