2011/11/04

Emily Chalmers har flyttet inn

Emily Chalmers
Boka har jeg ønsket meg lenge, nå har jeg endelig fått bestillt den. Gleder meg masse å ha den. Fine tipps, herlige bilder, mye inspirasjon.
Martinsdagen nærmer seg
Det er Martinsdagen neste uke. Her i Rhindal pleier vi å feire denne dagen med store fyr, fakkeltog, sanger og spill. Dessverre er barna mine for store og for kule nå, de vil ikke gå med i togen. Men vår tradisjonell gjærbakst, den vil de fortsatt gjerne ha. Selvfølgelig! Pipene var allerede helt populære hos oss da søstren min og jeg bar barn.
Interiørblader
Disse to kom med da vi kjørte hjem fra Sør-Tirol. Alltid fint å få nye idéer.
Håper dere får en riktig fin kveld der ute! Ønsker dere både sol ute (vi har!) og sol i hjerte! Klemmer fra
A new book which I was keen on a lot of weeks. Now it's mine! Next week we are going to celebrate St. Martin. My children don't want to participate neither in lanternprocession nor in standing around the big fire. But they still love eating our traditional Martinspastries. Some new magazines which I bought on our way back home from South-Tyrol. Have a nice weekend everybody. I wish you sunny weather outside and sun in your hearts.

9 kommentarer:

  1. Mm, den gjærbaksten så god ut! Og morsom med pipene:-) Her er det ikke mye sol, men vi koser oss likevel:-)
    God helg!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  2. Sikkert en veldig koselig tradisjon. Så fin bakst da!!
    Og så bildene dine fra
    Tyrol er fantastiske - for en tur dere har hatt.
    Ønsker dere alle en fin helg.
    Klem :-)

    SvarSlett
  3. Den boken er bare så fin, jeg har flere bøker i samme stil...bare elsker å ble i dem. Ha en god helg i høstmørket over der du bor, er det jul i butikkene hos dere også eller? Klem W

    SvarSlett
  4. Hej Pipa!

    Hvor lyder det hyggeligt med fejring af Martinsdagen her i den mørke tid, også selvom dine drenge ikke vil deltage mere :-).
    Det er nogle utroligt fine "gærmænd" med piber, hører de til fejringen eller er det kun hjemme hos jer?

    Skønt med inspirerende blade til weekenden. Ha' en dejlig en af slagsen!

    Knus Mette

    SvarSlett
  5. Ååå..den boken så fristende ut!
    Takk for tipset!!

    SvarSlett
  6. Heisan Pillepalle
    Den boka ser så frodig og spennende ut!
    Har sett den inne på Wilhelmines blogg tror jeg det er.
    Her slapper vi bare av nå i kveld. Far i huset ser på en film akkurat nå, som jeg ikke var så giret på å se, så jeg klipper litt stoffer og blogger litt. Etterpå skal vi se på reprise av "Skal vi danse?" og spise is som får være søndagsdessert. Vi var hos noen venner i går kveld, så det er kjekt med opptak av programmer vi følger med på.
    Ha en koselig søndagskveld, kjære Pillepalle!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Åh, det är så roligt varje gång en ny inspirationsbok landar i brevlådan. Förstår att du gläder dig. :-)

    Hoppas du har en mysig söndagkväll! //Petra

    SvarSlett
  8. Hei på deg, denne dagen har jeg aldri hørt om før...fint med tradisjoner. Ønsker deg fine dager, klem fra Mona

    SvarSlett