2012/01/14

Gammelt kort og lørdagskos

Må innrømme at jeg er litt besatt av gamle norske kort med bunadmotiver derpå. I var det et nytt gammelt kort i postkassen: Brudefølge i Hardanger. Men hvor i Hardanger finnes bryllupsstedet? Noen som kjenner kirken på bildet?
Har laget noen mel- og glutenfrie rømmevafler for PillePallemannen i dag. Han kan jo ikke spise hvetemel og nekter å spise sukker, men det går bra med maisstivelse.
A new piece for my collection of old norwegian postcards with people wearing costumes. I made some sour cream waffles for my husband who can not eat wheatflour and who doesn't want to eat sugar. So I used maize starch.

1 kommentar:

  1. Kjære gode Pillepalle
    Nei sannelig om jeg vet bryllupsstedet...
    Du er en stor nasjonalromantiker og kommer du på besøk til meg en gang tror jeg nesten jeg må ta i mot deg med bunad på trappen, hi,hi.
    Jeg krysser fingre og tær for dere og denne husvisnigen!!!! jeg VET hvor mye du ønsker å skifte bosted.
    Her skal far i huset og jeg på lutefisk-fest i dag. Har du smakt lutefisk noen gang tro? Serveres med poteter, ertestuing og bacon.
    Ha en fin lørdagskveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett