2009/12/21

Hjemmekos i helgen

Nå har altså snøen kommet her også! Det snødde og snødde :) Vi hadde ca. 12 kulegrader på lørdag. Barna var ute og koste seg i snøen, men jeg ville gjerne sitte inne med en varm kop te, en god bok (Jo Nesbø: Snømannen. Denne boka var sååååååå spennende, kunne ikke legge den til siden før jeg visste hvem Snømannen var. Må innrømme, jeg hadde en aning tidlig.) Det var deilig å sitte der under hekleteppet med boka på knær. Herlig også med levende lys!
Om kvelden har jeg heklet litt: En ny fugl har landet. En skilpadde og noen sopp ble også ferdig. Jeg faller for disse små heklerier. Litt hekling og vips - resultatet :))
Ha en fin kveld alle sammen!
Am Wochenende hat es ziemlich stark geschneit. Die Jungs tobten draußen rum, während ich lieber in eine meiner Häkeldecken gemümmelt gelesen habe. Abends wurde noch ein bisschen gehäkelt. Schönen Abend noch!

5 kommentarer:

  1. Hej Pillepalle! Som altid dejlige billeder, der oser af hygge. Her var ungerne også ude i sneen, mens jeg læste krimi. Er også vild med Jo Nesbø, men snemanden har jeg ikke turde læse endnu, synes simpelthen den lød så uhyggelig :-)?
    Juleferien venter, så der går noget tid inden jeg kommer forbi dig igen. Ha´en rigtig dejlig jul og et godt nytår! Jeg glæder mig til vi læses ved igen. Knus Mette

    SvarSlett
  2. Kjære søteste snilleste Pillepalle! Igjen har du sendt gave hit til huset ved bekken! Tusen millioner takk for de skjønne kortene du har sendt!!! De er helt fantastiske og jeg kommer aldri til å ha råd til å bruke dem! De skal få stå til pynt på kjøkkenhylla til minne om verdens snilleste bloggervenninne!!
    Du skjemmer oss helt bort her og jeg får helt dårlig samvittighet men det kommer nok en liten ting tilbake også vet du ;)
    Så koselig å sitte der med god bok og varmt teppe over knærne! Boken til nesbø har jeg ikke hatt gleden av å lese ennå men må absolutt huske den tittelen! Høres litt nifs ut synes jeg! Det liker jeg godt :))Nå vil jeg ønske deg og alle dine en riktig koselig jul!
    Kos dere MASSE med god mat, gaver og fritid!
    Stor juleklem fra Kardemomme :))))

    SvarSlett
  3. Det høres ut som du kan kunsten å kose deg, Pillepalle. Jeg ble litt misunnelig på deg som har tid til å sitte å lese bok med verdens herligste heklepledd på fanget. Jeg er en rastløs sjel, og med altfor mange jern i ilden. Så det er sjelden jeg setter meg ned. Skulle ønske jeg kunne gjøre som deg, og bare koble helt av. Innbiller meg at jeg kan gjøre det når julen kommer, når ikke mer skal ordnes osv. Så får vi se hva det blir til.

    Her hos oss er det helt hvitt av snø nå, og mange minusgrader. Det er som et julekort å se på, og det passer perfekt for å få den rette julestemningen. I går fikk jeg den siste julegaven i hus. Neste prosjekt er å pynte pepperkake hus, som har ligget litt for lenge nede i boden. He he. Ønsker deg en fin jul sammen med din familie. Klemmer fra Minmill

    SvarSlett
  4. Jeg har lagt inn lesing nå i romjulen, bl. annet snømannen står på prioritert liste. Deilig å ha så god tid at man kan lese litt innimellom julepynting:) Jeg har faktisk hatt tid til å dra fram strikkepinnene de siste dagene noe jeg ikke har hatt tid til på flere uker!! Nå gjennstår bare finrydding og en liten vask av gulver så kan jeg begynne å pynte heimen min:) Regner med jeg kommer innom deg før julekvelden så jeg ønsker deg nå gode koselige førjuldager :)

    SvarSlett
  5. Kjære Pillepalle!
    Tusen ,tusen takk for verdens fineste kort!!!!
    Du, om du blir lei jobben din, så kan du omskolere deg til kort-designer!! De var så flotte alle tre, og uglen er bare enorm! Den skal få henge oppe hele året rundt.
    Så herlig med hvit jul hos dere også! Det har også vært mange kuldegrader her de siste dagene, og ullundertøy på ungene har vært fast innslag hver dag.
    Nå er de hos bestefar, mens far i huset og jeg øyeblikkelig reiser til byen og tar de siste innkjøp.
    Herlig at du leser norske romaner!!! Du er jo norsk som noen! Mannen min studerte sammen med Jo Nesbø på Handelshøyskolen i Bergen faktisk. Det var et stort kull, så de hadde ikke noen spesiell kontakt.
    Ønsker deg og den fine familien din en koselig, stemningsfull jul i vinterlandskapet og deilige romjulsddager under heklepleddet og med romanen din! Mange juleklemmer til snilleste Pillepalle fra Kaspara

    SvarSlett