2009/12/01

Kremmerhus-kalender

Har laget en adventskalender av 24 kremmerhus som jeg kjøpte hos Harry and Sally.
Må innrømme at inneholdet er ikke så spennende....bare forskjellige skjokolader. Men synes, guttene (som er fortsatt syke) har gledet seg da de våknet i morges. Det er tradisjon hos oss at ungene skal dele kalenderene sine med hverandre. Hvert kremmerhus som plukkes skal erstattes av et stykk julepynt. Så var det en fluesopp som kom dertil i dag.
Unser Adventskalender besteht aus 24 nostalgischen Bonbontüten, die ich bei Harry and Sally  gekauft habe. Die Jungs müssen ihren Kalender traditionell miteinander teilen. Jede Tüte, die abgenommen wird, ersetzen die Kinder durch einen kleinen Weihnachtsschmuck - heute ein Fliegenpilz.

6 kommentarer:

  1. God kveld, Pillepalle! For en god ide at dere henger opp julepynt når kalendergaven er tatt ned! Den skal jeg prøve å huske. ;)

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Søt kalender. Eg er sikker på at gutane dine blir glad for det dei får :)
    Det var ein super god ide.

    klem klem

    SvarSlett
  3. Kjære Pillepalle!
    Jeg likte de stripete kremmerhusene veldig godt! Jeg er litt kremmerhus-gal vet du.
    Så forbinder jeg rødt og hvitt som Pillepalles julefarver fra i fjor. Tenk vi har hatt kontakt en god stund nå!
    Sjokolade smaker nok godt for gutta, vil jeg tro! Håper de snart friskner til! I dag ble begge guttene her vaksinert for svineinfluensa. Det stor-vaksineres i skolene her i Norge nå.
    Åtte stk. helsepersonell hadde vært i sving med vaksinering av elever på ungens skole i dag.
    Nå i kveld har vi vært på skolen på nissefest og utlodninger til inntekt for et barnehjem i Litauen for psykisk utviklingshemmede.
    Ønsker god bedring til de flotte guttene dine og deg en god kveld! Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Jeg synes det er en vældig fin pakkekalender, og rigtig fin idé med at erstatte kræmmerhuset med julepynt. Glæder mig til at se flere billeder efterhånden som julepynten kommer til. Jeg håber at dine drenge snart er på benene igen. Mange hilsner Mette

    SvarSlett
  5. Hei, hei.
    Virkelig en herlig julekalender :-) Synes jeg ser noen skikkelig flotte bokstaver også i bakgrunnen der jeg "JUL". De var fine!

    Ha en fin førjulstid!

    SvarSlett
  6. Så flott den ble. Har ikke rukket å lage kalender i år. Ble bare sjokoladekalendere her i huset;)
    Kos deg videre i adventstiden:)

    SvarSlett