2009/12/12

Julekake, julekake...


Litt nytt plantepynt på kjøkkenet! En stor misteltein kom helt fra Moseldalen til storbyen i dag. Det botaniske navnet på disse røde bærer kjenner jeg dessverre ikke, men de er jo likevel fine :) 
Stor bakedag hos Pillepalle i går kveld. Det ble Lussekatter i forskjellige størrelser og en slags julekake etter egen idé, marsipanpoteter (for eldstemann som digger disse) og en julekrydderkake som er ikke med på bildene.
Lysstemningen kl 8.15 i morges. Vi har ventet sjelden og derfor helt koselig besøk fra min svigermor. Hun er på 81 år og kan ikke kjøre bil lenger og så kom hun sammen med min svigerinne. Vi hadde det fint med hverandre, vi skravlet ganske mye, gikk litt på tur i byen og koste oss med kaffe/kake før damene reiste hjem igjen sen på ettermiddag.
Ha en fin 3. søndag i advent! Klem fra
Ein bisschen neues "Grün- und Rotzeug" in der Küche. Gestern Abend habe ich stundenlang gebacken, weil wir heute lieben Besuch von meiner Schwiegermutter und meiner Schwägerin hatten. Wünsche allen einen schönen 3. Adventssonntag!

7 kommentarer:

  1. Så dyktig du har vært da, Pillepalle! Flere sorter på en dag, wow.. Her holder det med en sort på en dag. :) En fin tredje søndag i advent til deg også!

    SvarSlett
  2. sånne røde bær har jeg også pyntet med til jul, på blomsterbutikken stod det at de het "ilex", men vet ikke om det er korrekt, fine er de hvertfall :) har mine kvister oppi en grønn vase fra rice :D

    SvarSlett
  3. Mmm... lussekatter er deilige saker=) Dekorative bærkvister! Kjempefint med sterk rød farge! I dag har jeg og mine venninner vært på julemarkedet på Blå i Oslo, veldig koselig stemning.. begynner å få litt julestemning nå =) Tenk at det er 3 søndag i advent allerede.. tiden går fort nå, og jeg som har SÅ mange pakker igjen å kjøpe- hehe! Det blir vel ei rå! Ha en koselig søndag!! Klemmer fra M =)

    SvarSlett
  4. Man, du bist ja echt sowas von fleißig. Wenn da ma nich jemand in der totalen Weihnachtsstimmung is´. Schön!!! =)

    SvarSlett
  5. Mycket julmysigt hemma hos er med fina saker och mycket bakat.

    SvarSlett
  6. Deine Beerenzweige gefallen mir sehr!
    Leider bin ich dieses Jahr gar nicht dazu gekommen Lussekatter zu backen - die hefe liegt immer noch im Kühlschrank...
    Liebe Grüsse
    Doris

    SvarSlett
  7. Så hyggelig du har det. Virkelig en flott blogg. Jeg kommer tilbake!

    Hilsen Marie

    SvarSlett