2010/01/15

Svenske blader, litt inspirasjon

Har igjen fått to svenske/danske interiørblader i går. Synes, jeg fortalte om min "Sweden-Connection" før (en av mine kolleger har kjæreste i Stockholm). Inspirasjonen er hentet fra BoligLIV. Likte disse herlige farger veldig godt, jeg. Fine EAMES-stoler, heklete puter og fargesorterte bøker i leiligheten til danske tekstildesigneren Vibeke Rohland.
Zwei neue Wohnzeitschriften aus Schweden und Dänemark. Die farbenfrohe Einrichtung der Textildesignerin Vibeke Rohland gefiel mir besonders gut.

9 kommentarer:

  1. Bolig liv denne gangen var bare helt rått. Jeg elsker å sitte å bla i det. Jeg abonnerer på Boligliv, og gleder meg hver gang det dumper ned i postkassen.

    Her er det snø i dag og bare -2 grader. Har nettopp vært og handlet ett tonn med mat. I kveld kommer mannen min hjem fra Danmark, og jeg gleder meg sånn. Skal lage litt god mat, og ha tv-kveld med ungene. Det kaller jeg kvalitetstid og kosetid.

    En fin helg til deg, kjære Pillepalle og kos deg med interiørbladene. Klem Minmill

    SvarSlett
  2. Sååå mange flotte bilder!! Tusen takk for inspirasjon! Eg pleier ikkje å kjøpa blader så detta er noko av det kjekkaste :)

    Eg har senka skuldrene og stilt kroppen min inn på helgemodus - herleg!
    Ha ei superfin helg!
    Klemmen

    SvarSlett
  3. Kjære Pillepalle
    Tusen takk for lang mail og herlige bilder! Jeg skriver en mail til deg i løpet av helgen.
    Så herlig med fine interiørblader! Danske Boligliv er min favoritt, og denne utgaven likte jeg ekstra godt. Har bladd i det på nytt og på nytt.
    Her er far i huset på reataurant i kveld med kollegaer og gutta og jeg har slappet av med hjemmelaget pizza og " So you thin you can dance?" på tv. Så har vi tatt opp programmet med Marthe som vi ser alle sammen i morgentidlig. Vi har jo hilst på henne hele huset.
    Nå skal jeg blogge litt og så prøve den nye symaskinen igjen. jeg var i butikken i dag, og de fant ut hvorfor jeg slet så. Nå håper jeg alt er bra!
    Ha en glad helg, Pillepalle!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Boligliv er en av favorittene her også :D Så utrolig mye herlige greier i et blad :D Kos deg med bladene og ha en god helg :D

    SvarSlett
  5. Kjære venninne:)

    Du viser så mange vårlige og flotte bilder for tiden at jeg blir helt yr og glad i kroppen! I dag er temperaturen mye lavere her (-2), så snart er våren her, hehe (alltid optimist):) Hva syntes du om filmen Nord? har ikke sett den enda, men har hørt både positive og negative anmeldelser om den. Spent på hva Pillepalle synes:) I dag tror jeg jeg skal investere i en fin bunke med interiørblader. Selv om jeg får all den inspirasjonen jeg trenger gjennom interiørblogger er det jammen fint å kose seg i sofaen med noen glansede magasinsider.

    Jeg kom forresten videre til finalen i går! Hurra:) Jeg var kjempenervøs og syntes det var ulidelig flaut å se seg selv på tv. Men det gikk bra, heldigvis. Neste uke kommer et tv-team hit for å lage en introduksjon om meg som skal brukes i finalen. Spennende:)

    Håper du har fine dager Pillepalle. Ønsker deg og dine en strålende helg!

    Glade klemmer og smil fra Marthe

    SvarSlett
  6. Underbara inspirationsbilder!! Måste se om jag kan få tag i det numret av BoligLiv. Kram

    SvarSlett
  7. Liebe Pillepalle,

    die bunten gehäkelten (?) Kissen auf dem 2. Bild finde ich besonders schön.
    Von Wóhn- und´Gartenzeitschriften kann ich auch nicht genug bekommen, sie stapeln sich bei mir schon in Kartons im Keller.

    Ganz liebe Grüße,
    rosenresli

    SvarSlett
  8. Ingenting er som å sette seg i godstolen og kosa seg med eit herleg interiørblad, og Boligliv er toppers ! Ynskjer deg ei god helg ! :)

    SvarSlett
  9. Oh, du hast schwedische Zeitschriften zu Hause! Wie schön!
    Schade, dass ich zur Zeit niemanden in Sverige habe, der mich mit Zeitschriften beliefern könnte... Aber ich behalte meine alten 'Heftli' immer auf und sehe sie mir immer wieder mal an.
    Liebe Grüsse und einen schönen Sonntag,
    Doris

    SvarSlett